Thursday 26 April 2012

Steamboat Di Restoran Tupai-Tupai Shah Alam...

Sebenarnye nie adalah citer dah basi.. Bulan lepas punyer citer hahaha!!! Memandangkan aku pun jarang nak mengupdate sejak kebelakangan nie, meh aku citer sikit pasal aku pergi makan steamboat dekat Restoran Tupai-Tupai dekat Seksyen 13 Shah Alam.. Actually, first time aku makan steamboat kat Flaming Sunway nun, so daripada situ lar aku belajar makan benda2 steamboat nie (dulu takde la pandai sangat kan, sekarang dah pandai).. Kita bila badan rasa tak sihat , hidung berhingus sikit, mula lar nak mengidam makan macam-macam kan..

So, bulan lepas aku nie tiba-tiba mengada-ngada nak pergi makan steamboat... Mula-mula nak pergi makan dekat Flaming Sunway tu rasa macam jauh, so aku pun google lar steamboat kat Shah Alam, terkeluar Restoran Tupai-Tupai nie.. Restoran cantik dan selesa sangat.. Rasa macam makan dekat resort :p Price untuk dewasa RM28, kanak-kanak pulak tak pasti berape... Meh tengok meh...
Dan seharusnyer aku tidak keseorangan yerk you oulls!!
Superman nie mesti ada sebagai peneman aku...
Sebab that day aku yang belanjer tu yang muka dia happy semacam :)


Kalau nak makan steamboat, dah memang wajibul lar periuk dia
rupa macam ginikan....


So, for first round, kita orang just ambil seafood jer.. Tak nak makan berat-berat dulu kan,
nanti cepat kenyang.. So for yours info, kalau nak ambil benda-benda yang nak di "steamboatkan: nie,
kena lar beringat sikit.. Sebab apa?? sebab taknak korang membazir.. Setiap 100gram pembaziran akan dikenakan caj RM10 ok!!! So, makan jangan gelojoh sangat, slow and steady.. Sebab dia tak letak time pun macam kat Flaming nun..
So, kira makan sampai lebam lar kahkahkah!!!


Untuk sup ada Tomyam, Ayam dan Kelapa...
Tapi aku recommend cuba kuah kelapa.. Memang sedap... Lain dari yang lain..
So, that day aku pilih Tomyam & Kelapa... Nyam nyam nyam!!!


Selamat sudah seafood2 nie diterjunkan di dalam periuk itu...
Kalau tengah selsema, memang best lar dapat makan kuah panas2 camgini kan.. I like!!!!!
Selain setamboat ada Chinese Food, Western, dan Ala Carte..
Order jer ikut tekak you oullss...


Nie antara pemandangan di restoran tu...
Memang cantik, ala-ala dekat resort...
Nak makan kat indoor boleh, outdoor pun boleh.. Tempat aircond pun ada...
Aku ambil yang mana sempat jer, pasal masa tu dah fokus dekat makan jer :P

Outdoor..

Sesuai sangat kalau bawa keluarga makan dekat sini..
Environment besttt!!

Tengok mamat nie, dah kenyang lar tu...
Dia makan sangat banyak okk!!!

Muka tuan tanah yang tersandar kekenyangan...
Nasib baik aku pakai jeans haritu, so perut nie cepat jer nak kenyang..
Kalau aku pakai sekuar sukan memang aku sambung lagi makan hahaha!!!

Suasana malam...
Romantik kan!!! wink wink wink~~~


So, nie bil yang harus dibayar oleh aku..
2 orang RM58 jerkk...
Berbaloi jugak, sebab makan sampai lebam kan...


Aku just nak komen sikit jer, aku rasa dekat flaming dia punyer buffet lagi better and best berbanding dekat sini..Flaming lagi banyak pilihan, dan aiskrim dia sangat lar sedap2.. Aku cuma bagi pendapat yerk.. So, kalau korang nak cuba boleh lar datang sini ok... Bawak family lagi best :P Nie alamat restoran dia...
Tupai-Tupai Restaurant & Cafe
Jalan Lompat Tinggi, Seksyen 13

Shah Alam, 41000 Selangor.
Reservation: 03 2143 25 25

 
Peace2 kacang peas :)

No comments: