Saturday 3 November 2012

Resepi Kentang Bakar

 Aku dah lama teringin nak buat kentang bakar nie, tapi tak terbuat-buat..
Last week mak aku beli barang dapur, beli sekali barang nak buat kentang bakar nie..
Kelmarin baru sempat buat, pasal balik keje awal hehehe..
Resepi dia aku google jer, tapi aku punyer bahan simple jer yang pasti jadi dan sedap..
Kentang bakar nie makan separuh pun dah kenyang pasal dia macam nasi, ada kaborhidrat..

Jom tengok aku buat macam mana....
   
 Bahan-bahan & cara-cara tengok dekat gambar atas nie yerk..

  1. Kentang belah 2, lepastu rebus sampai lembut.. Dah keluarkan, korek isinyer (isi kentang tu, jangan buang tau, nanti nak campur sekali dengan inti) Aku balut dengan aluminium foil pasal taknak dia melekat dekat dulang pembakar.. (adik aku yang ain tu cakap macam sampan errkkk!)
  2. Letak sos sikit, then letak inti yang dimasak tadi. Dah letak inti, last sekali letak keju atas dia..
  3. Susun atas dulang pembakar
  4. Aku guna cheddar cheese... Sebab pakai tak banyak sangat, lebih boleh simpan hehehe...



***bakar dalam oven sampai cheese cair****
Tara!!!! dah siap!!!
Sedap dimakan ketika panas-panas..
Nie jer aku sempat snap, yang lain-lain dah di belasah oleh adik-adik aku..
Abah kata sedapppppp!!!!!!!!

You Oulls try okk!!! (^_^)..

Peace2 kacang peas!!

No comments: