Monday 22 July 2013

Dah Mengandung Ker?? OMG!!!

Hai you oullss... Nie dah lepas buka nie confirm la semua bermalas-malasan, berlingkar, menyandor kekenyangan pasal banyak makan masa buka kan hahahaha!! (jangan gelakkan orang filza, kau tu pun sama yerk) hihihih... Sebenarnya aku nie boring tak tau nak buat ape nie, tu yang menggatal nak menaip.. Nak review pasal majlis bersanding errrrmmmmmmm,,,, nanti lar.. malas nak resize gambar banyak2..  Aku ingat nak ajak Superman pergi jenjalan Bazar Ramadhan dekat Klang nun, aku dengar ramai dah start berniaga keperluan Hari Raya.. Tapi dah kenyang macam nie, mata pun macam nak terkatup lepastu badan pun lemah2 dah jadi malas,.. Dok rumah jer la online hihihi.. 

Nie pun dia dok depan aku main tab,, boring gak la tu... Dia tengah download game.. Derrrr... beli tab penuh dalam tu dia download games.. Aku nak main pun tak pandai game2 tu kecuali Sugar Crush hahaha!!! (now dah level 97, terror tak aku??) berlagak betul minah nie puihhh!!!

Haaaa... Nie nak citer satu kejadian yang lawak dan menyentap hati aku.. nak tau ker ape bendanyer??

baca drama kat bawah nie :

kejadian petang semalam sebelum berbuka...

lokasi : gerai jual air tebu..

makcik jual air tebu : "ye dik, nak beli air tebu??"
aku : "sebungkus berape ringgit kak??"
makcik jual air tebu : RM 3jerrrrr..
aku : "bagi sebungkus kak"

masa bayar tu sempat lagi makcik tu tanyer..

makcik jual air tebu: "dah mengandung ker, lama kan dah kahwin??"
aku : eerrkk... "belum lagi, pengantin baru lagi nie hehehehe""

amboi makcik.. kemain tnyer i macam tu ekk.. i pengantin baru lagi yer.. macam kiah propa tau makcik nie.. hihihihi... ***soalan paling popular aku kena jawab sekarang nie huhuhuhu***

Kalau you oulls rasa sentap ker tak?? pada aku ia mula2 sentap pastu lawak habis.. aku tak amek hati pun apa makcik tu cakap.. Cuma aku terfikir "betul la, orang memang takkan berhenti bertanya soalan" Well, bila sentuh pasal anak and pregnant2 nie, aku takde la pressure sangat. Cuma aku pelik perlu ker nak bertanya soalan tu berulang kali kepada orang yang baru kahwin tak sampai 3 bulan nie..

 Aku tengok diaorang yang mcam pressure tengok  aku takde isi lagi hihihi.. Aku serah semua kepada Allah S.W.T.. Kalu cepat Dia bagi, cepat la aku dapat.. Kalau lambat Dia bagi, lambat la aku dapat..
Semua bergantung kepada rezeki masing2.. Walhal, ada 2 , 3 orang kenalam rapat yang kahwin sebelum dan selepas aku pun dah berisi.. Alhamdulillah untuk diorang..

Kalau aku cara nak menangani situasi bila orang tanyer dah mengandung ker belum, aku akan cakap macam dialog kat atas tu, sambil tersenyum.. aku tak marah , cuma terharu diorang care pasal aku dan tanyer sampai macam tu sekali.. Bagi aku it's ok hidup berdua dulu.. boleh bermanja-manja lebih kan.. Nak dating, tengok wayang, makan2, keluar balik lambat pun tak per.. semua buat berdua jer... So kira enjoy life berdua dulu puas2.. Kalau ada rezeki ada la baby kan hihihi... K la, kepada you oulss yang selalu kena tembak dengan soalan macam kat atas tu.. Boleh jawab macam aku ek hhihihi.... byeeeee...


peace2 kacang peas :)

No comments: