Saturday, 8 December 2012

DIY Bouquet For Convocation..

Lama bebenor rasa tak mengupdate blog kesayangan nie huhuhu!!!
Minggu lepas adik aku Wawa Konvo dekat UiTM..
Habis sudah belajar Degree.. Tahun depan dia sambung master pulak..
***jeles aku***

Konvo kali nie dia cakap tak nak beli bouquet yang siap jual tu..
Dia cakap nak DIY sendiri.. Nasib baik masa aku kemas barang2 tunang haritu, ada wrapping bouquet hantaran coklat yang aku simpan elok lagi dalam almari..
Isi dah takde, semua kena makan.. Yang tinggal wrapping dengan bunga2 sikit..

**Hantaran tunang**

So, kami pun dapat idea nak buat bouquet sendiri..
Modal beli coklat jer Ferroro Rocher tu + dengan lolipop sikit..


Yang macam batang belon nie, aku letak coklat Ferrro dekat atas dia tu..
Lepas tu balut pakai wrapping plastik yang lembut tu..
dapat lar dalam 15 batang..

Letak Coklat Ferroro Rocher macam tak cantik kan..
So, kami tambah dengan lolipop..
Sakit pinggang jugak buat benda nie.. Tapi seronok dan puas hati pasal menjadi!!!

Seee!! Masa nie sesi susun menyusun coklat2 & lolipop..
Patung penguin tu Wawa punyer.. Dia cabut topi konvo dekat patung Pooh, lepastu pergi jahit dekat penguin.. Kreatif kann!!!
Budget pun budget...

Lepas beberapa jam.....
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Tadaaaaaa!!!!!!
Cantik takkk!! :)
Lain dari yang lain kan..
Masa konvo haritu, bouquet Wawa yang paling unik sekali..
Sebab memang tak jual dekat mana2 hehehehe...

Lepas siap nie.. Kitaorang sorok dekat dalam almari..
Habis lar kalau Nabila nampak.. Confirm guling2 kat bawah lar gamaknyer hehehe..
P/s : next entry .. gambar konvo...
 
peace2 kacang peas :)

2 comments:

Anonymous said...

salam nk tnye . sy tgh cari patung penguin . kat mne yekk sbb sy bz tk smpat nk tgok2 so tanye2 jela .

filza fakhrul said...

salam.. dekat kedai hadiah S&J (kedai color oren) banyak ada jual patung penguin.. adik saya suka beli dekat sana.. Selalu kedai ni ada dekat JUSco.. try cari k.. Gud luck ;)