Thursday 27 December 2012

Takoyaki...

Salam 1 Malaysia Semua!!!!!
Amboi, dah berminggu2 tak update blog terus semangat semacam bagi salam hahaha!!
yang tak boleh tahan terus nak upload gambar makanan :)

Alkisahnyer, beberapa minggu lepas kakak kat ofis aku nie tengah pregnant, lepastu dia mengidam nak makan takoyaki.. you oulls tau kan takoyaki tu kan..
Makanan Jepun macam bebola tu, tapi ada inti dalam dia..
Kalau tak tau tengok gambar lepas nie..

Aku mula belajar makan masa beli dekat Jusco dulu..
Dah lama kot, sekali rasa terus sedapppp!!!
Tak tau pulak dekat Plaza Masalam nun ada jual Takoyaki jugak..


Yang surprisenyer, saiz lagi besar dari Tako yang dekat Jusco tu..
Ada inti sotong, udang, sosej & ketam..
Aku amek 4 sekali campur2 boleh rasa semua..
Lepas tu dia letak fish flakes, mayonis & sos ikan..

Kalau yang first time makan kalau tak biasa dengan sos ikan tu.
memang akan rasa lain macam sikit.. sebab sos ikan nie bau dia kuat..
Tapi aku nie belasah jer, janji dapat makan kannnnnnn!!!!!
Dia punyer kedai macam kiosk kecik2 camgitu..
Oh lupe plak, Kedai Tako nie kat Ground floor tau, bawah sekali.. Dekat eskelator nak turun tu belah kanan...

So, konsep dia open kitchen gitew...
boleh lar tengok orang2nyer masak terus depan mata..

Banyak jugak menu dia provide..
Semua makanan Jepun.. Susah aku nak sebut nama2 dia...

Bagi aku tempat makan dia selesa, bersih dah service pun cepat..
Tapi yang aku puashati saiz Tako tu lar, besar2 dan cepat kenyang..
Next time nak pergi makan lagi..
Nak ajak My Superman :)


peace2 kacang peas :)


No comments: