Tuesday 4 December 2012

Dah Lar Kena Ulser Teruk, Kena Gebang Pulak Tu!!! Grrr!!~~

Last 2 weeks aku kena ulser dekat lidah..
1st time kena ulser dekat lidah, sakit dia bukan main lagi..
Memang tak main2 sakit dia nie, memang betul2 sakit..
Dah lar ada ulser dekat lidah, ditambah lagi ulser dekat bibir pulak..
Jenis kecik2 tu.. Tak tau la apesal.. Mungkin sebab cuaca kot..
Aku pun kurang minum air..

Memang minggu tu muka aku ketat jer, pasal nak bercakap pun tak boleh..
Rasa kalau orang buat aku marah macam nak tumbuk jer muka orangtu..
Sampai Superman pun kena... Haaiiipppppp!! Dia takde lar sampai kena tumbuk..
Cuma kena menghadapi angin tsunami aku jer lar..
Orang tengah tahan sakit kan, kalau diajak bergurau memang sorryyy to sayyy!!

So, satu hari tu tak tahan punyer pasal, balik kerja aku terus ajak Superman pergi klinik..
***berani pulak nak pergi klinik***
Masa on the way nak pergi klinik tu, aku tanyer Superman..

Aku : "Selalu kalau orang kena ulser kat lidah, doktor bagi ubat ape ekk??"

dengan penuh macho dia jawab..

Superman : "Kena inject kat lidahhh..." **muka serius***

Aku : "Betul ker nie?? tak pernah pun dengar doktor inject kat lidah?? selalu bontot jerk.."

Superman : "ada lar, dulu orang kena ulser jugak, terukk.. Pastu doktor inject kat lidah"

Aku : (@___#)!!!

Aku masa tu muka cuak habis lar... Percaya 100% apa Supeman cakap..
Dok imagine betul ker kena inject kat lidah.. Ayoyoo!!!
Matilar ini macam!!!

Aku pergi klinik panel company aku..
Klinik Bandaran dekat  Bandar Baru Klang..
Masa nie dah cuak habis dok teringat Superman cakap tadi..

Sampai aku tutup mulut takut nak pergi punyer pasal...
You oulss tengok Superman jahat giler amek gambar aku takmo masuk klinik..
Takut2 berani kan, aku keluar jugak huhuhu!!!

Sampai kaunter fill up form.. Nurse tu tanya aku sakit ape?
Aku cakap kena ulser.. Dia tanya nak jumpa doktor ke ambil ubat jer..
Aku dah pelik?? Aitt!!! Senangnyer.. Aku pun cakap ambil ubat jer..
Aku pun tanyer lar kat Nurse tu, betul ker kalau kena ulser teruk kena inject kat lidah??
Nurse tu cakap takkkdeeee!!!!!!!!!

Superman tipu akuu!!!! dia dah lari keluar dulu hahahaha!!
Jahat giler!!!
Aku dapat ubat kecik cinonet nie jer.
Alahai comelnyerr!! terus rasa tak sakit langsung bolehh!!!
Ubat nie kena letak kat ulser tu..
nasib tak pedih, cuma dia rasa macam pahit2 sikit..

Terus gembira dapat ubat kecik comel nie..
Now dah baik... Boleh makan macam biasa..


You oulls kalau yang kena ulser tu kena banyak minum air masak..
Jangan makan pedas2 dan panas.. Nanti lagi sakit..
Banyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran...
Kalau rasa tak ok jugak, pergi klinik ambil ubat macam aku nie haaa..\
Tapi jangan bawak orang macam Superman nie.. Buat cerita gebang jer..
**yang aku pun percaya buat ape (-_-')**


p/s you oulls rasa apa jadi dengan Superman lepas aku tau dia gebang aku???? :)



Peace2 kacang peas :)

No comments: