Saturday 20 July 2013

Majlis Pernikahan 27 April 2013..

Salam Sabtu.. Ok2, harinie aku nak share gambar nikah aku yang nak masuk 3 bulan tu hihihi..
Alhamdulillah pada tanggal 27 April 2013 Filza dan Fakhrul telah selamat menjadi suami isteri yang sah..
Majlis nikah buat dekat Masjid area rumah aku jer.. Dah set dengan Tok Kadi awal2 pukul 10.30 pagi, tapi sebelum pukul 10 pagi kami semua dah sampai.. Kita tunggu Tok Kadi takper, jangan Tok Kadi tunggu kita.. Sebab Tok Kadi dekat tempat aku nie garang sikit orangnyer.. Bapak aku booking pagi sebab tengah hari dengan petang boleh rehat, sebab malam plak ada majlis berinai.. Tak kelam kabut. Haritu pukul 6 pagi aku dah bangum.. Nasib takde eye bag kat muka i tau hihihi... Mak andam aku lagi efisyen, 730 pagi dah sampai.. Bagus2, makeup pun ngam2 jer sebelum pukul 10 dah siap :)

Semua pergi masa aku nikah tu, ramai tau tak dekat masjid masa tu.. Adik2 aku 5 orang semua ikut. Nenek, mak sedara, bapak sedara, jiran tetangga, hooooiiii macam buat rombongan cik kiah tau tak.. Tak ingat aku berapa kereta ikut. Nerveous aku.. Pasal aku kan anak sulung dalam family aku.. So, semua nak tengok la macam mana keadaannyer kan.. Sampai2 masjid, family belah Superman lagi ramai.. Wahh!! lagi lar aku rasa nervous sesangat nie.. Dah macam retis plak kak ton rasa (tetibe kak ton pe hal plak erkk..)..

Aku ada jugak usik2 Supeman, "Sekali lafaz jer yer, jangan buat malu.. Tok Kadi soal mesti kena jawab betul2" hahahaha!! gila saiko binik dia.. Cakap senang la, yang kena tahan azab si lakik hihihi.. Tapi muka dia cool jer macam takde pe2.. Sempat la sebelum tu dia amek restu dekat mak bapak dia.. Orang cakap kalau orang tua restu semua berjalan baik jer.. Dan Alhamdulillah semua berjalan dengan baik sekali.. Dia siap menangis kot, aku rileks jer (takde perasaan la pompuan nie)

Jom la tengok gambar.. Aku amek random jer nie.. Pasal banyak sangat..
Kalau kat FB boleh lar upload banyak2..



Gambar pertama aku dapat dari OP aku..
Cantik sangat kot.. Suka warna dia, putih + merah memang naik..
Boleh jadi cover album kan hihihi..


Sampai2 masjid, aku terus duduk dekat bantal duduk tu, tak bangun2.. Yelah, I kan heroin haritu kan..
Dok bersimpuh ok.. Sakit pinggang aku, pasal aku malu nak bangun2.. Kena la sopan santun kan :)
Selalu i is ganas :p

Aku suka kain baju nikah tu.. Kembang2 macam princess auuwww!!!
dapat jugak pakai baju nikah idaman aku...
Semua kata baju nikah aku cantikkk!!!! TQ alll!!
Tapi sekarang dok dalam almari, sehari jer pakai..
Tak tau bila nak pakai lagi hahahha!!!

Ok2, sempat lagi tengok FB.. Tapi aku takde la update status "tengah tunggu nak nikah"
no no no.. Kalau macam tu nampak sangat aku nie tak sabar nak kahwin sangat weyhh....

I love the make up also..
MUA yang makeup aku nie orang yang sama make up masa aku dinner..
Aku memang suka dia makeup.. Now, kalau ada event2 apa2 aku mesti panggil dia..
Thanks Kak Fiza..

Senyum dulu.. Nanti kang nak salam tok Kadi plak..
Hilangkan nervous la tu.. Superman cakap semua gambar dia masa majlis nikah nie muka dia nampak suci jer... Konon nak bagitau muka dia tu bersinar2 cahaya keimanan hihihi.. Ok2, aku pun nak mengaku gak lar muka aku pun nampak sesuci sesangat jgk ler..

Makwe yang cun pakai baju biru belakang aku tu Mak aku..
Tantek tak mak kitew.. Semua cakap mak aku tu kakak aku.. Hahahaha..
Hello, mak I is muda selalu okey...

Dekat setengah jam jugak tunggu Tok Kadi sampai..
Kami pasangan pertama dia nikahkan haritu..
Pagi2 mood sejuk sikit kan.. So, semua ok..



Pak Badri (Bapak aku)  baca Wakalah Wali..
Haritu Tok Kadi yang nikahkan.. Bapak aku bukan taknak nikahkan, cuma dia cakap lagi better Tok Kadi yang jalankan.. Bapak aku tu dia nak yang mudah.. Sebab sebelum nie pun ada sepupu aku bapak dia nikahkan, yang nervous bukan pengantin lelaki, tapi bapaknyer hihihi.. 3 kali lafaz baru lepas..
Tapi Superman Alhamdulillah Sekali lafaz :)
Time nie kena soal..
Nasib dapat jawab..  Bangga ok!!





Saat2 yang mendebarkan.. Sebelum Tok Kadi lafaz akad tu kan dia ada baca ayat2 suci Al-Quran macam doa permulaan tu.. Bulu roma aku terus naik. Memang lain macam betul rasa.. Kalau aku dah rasa macam tu, Superman apatahlagi.. Serius weyhh!! Semacam aku rasa.. Sekali dia sebut ijab dan qabul, jantung aku rasa terus berhenti pasal nak dengar perkataan yang Superman lafaz.. phewwwww!!! tak dapat bayangkan bila semua kata "Sah".. Aku ok jer lagi.. Yang tak boleh tahan Superman yang menangis teresak-esak..
Waaaaaa!!!! touching habis!! aku sempat lagi la control hihih..

Tenang jer muka suami aku masa nie..
Yang bestnyer tak dia tak berpeluh langsung.. Cool jer..
hebat la tu konon.. Bila nak amek sampul dalam poket, nak serah kat tok kadi habis basah sampul tu. hahahaha!!! Pasal dia letak dekat poket depan.. Kelakar tau tak..
Macam takde perasaan kan muka aku hahaha!!
patut kena ada gambar menangis ker apa ker..
Nie biasa jer. Lakik dah teresak-esak dah tu..

Suka gambar nie..


Nampak tak muka dia cam mane?? Muka menangis kan..
Touching habis nie..
Baca taklik...


Sujud syukur...
Anak emak dia nie.. Mak dia sayang sangat dekat dia hihihi..

Masa nie time batal air sembahyang..


Aku terima mas kahwin, sebentik cincin dengan seutas rantai tangan..
Cincin dengan gelang tu kami sama-sama pilih ;)



Best time nie.. hihihi.. sebab semua orang tengok aku cium tangan lakik sendiri..
Nenek aku yang kat belakang tu paling sibuk.. you oullls tengok dia siap pegang tangan aku hahaah!!
'Salam dulu, salam dulu.. haaaaaa, sarung cincin tu... pastu pakai kan gelang tu..."
ehh.. dah pakaikan semua salam lagiii... haaaa... mcam tu, suaminyer cium dahi isteri pulak"
bagus la nenek aku nie, bagi instruction :)
Weewittt!!!!
Bergambar dengan parents masing2.. Now diorang dah jadi besan..





Alhamdulillah selesai sudah yang wajib..
Semoga ikatan pernikahan ini berkekalan sehingga akhir hayat kami..


p/s : Ehhh.... tak habis lagi tau.. aku ada 4 event.. 1 dah lepas, so ada 3 lagi aku nak kena cover..
pheewww!!! kena kerja keras lar nampaknyer aku huhuhuhu!!!!




Peace2 kacang peas :)

No comments: