Thursday 1 March 2012

...Cerita Baju Tunang...

Salam You oulls!!! Semalam aku langsung tak sempat update ape2 kat blog, pasal busy giler2 dengan kerja.. Ingat nak buat Wordless Wednesday macam blogger2 lain buat kan.. Tapi, hampeh gak akibat kekangan masa hehe.. So, harinie aku nak story pasal baju tunang, yang aku pakai masa majlis tunang aku beberapa minggu lepas.. Firstly, part baju nie la yang paling aku risau.. Mana taknyer, biasa aku tengok orang2 yang nak bertunang nie mesti pakai baju "grand2" belaka.. Ada yang drees up dah macam pengantin pun ada.. Macam aku, baju tunang aku beli sendiri yang dah siap.. Ada orang siap sewa bagai kan, tapi aku rasa macam rugi jer.. Bayangkan lar, sepupu aku bertunang lebih awal seminggu dari aku, sewa baju dan makeup harga sampai RM 300.. Mak aaiiii!!! Mahalnyer!!! Baik beli baju sendiri je kan.. Sewa2 nie rugi.. 

Nasib aku ada Personal Assistant yang bagus (My Superman lar :)   ), dia yang nasihat aku jangan sewa baju bagai.. Rugi, last2 kena pulang balik.. Baik beli dah siap, pastu boleh pakai lagi.. So, aku pun ikut la nasihat dia.. And aku pun decided cari baju kurung moden yang multipurpose, maksudnyer bila2 and kat mane2 ajer boleh pakai.. Boleh re-use balik, kan lagi jimat, cuma tambah2 aksesori jer.. Superman pun ajak la aku pergi Butik Qamilla dekat SACC Mall Shah Alam.. Mula-mula aku masuk kat situ, Wahhhh!!! Bestnyer!!! Cantiknyer!!!!.. (Kenapa aku nampak jakun di situ?? hehe..) Pasal ape?? Sebab semua baju kat situ majoriti Warna PUTIHH!!!! Cantik2 ok!!! Juling gak lar tengok.. Memang sesuai untuk baju pergi event2 and buat nikah.. Harga pun boleh tahan mahal gak :P

Lepastu, Superman pun tunjuk 1 baju kurung cotton warna putih plain.. Aku mula2 tengok tak berkenan, sebab nampak biasa jer.. macam baju sekolah pun ada aku tengok.. Pastu dia suruh aku try,, "tak try mana nak tau ok ke tak??" aku pun turutkan sahaja kata-kata PA aku :P.. Pastu aku pun try..................Memang rasa perasaan yang lain semasa memakai baju itu.......nak tahu kenapa???? SEBAB baju tu selesa sangatttttttttttt!!!!!!! dan ngam2 lekat dekat badan aku!!! Dah macam baju tu tercipta untuk aku pulak rasanyer huhu!!! (perasan perempuan nie !!!!!) Pastu aku tunjuk kat Superman... Dia pun nampak terkejut sebab baju tu memang sesuai untuk aku hehe...

And aku pun tak fikir banyak terus nak beli baju tu... Kalau tengok harga memang macam mahal kan untuk baju plain macam tu, tapi bila dah pakai memang rasa berbaloi sangat2.. Harga dia RM399... Aku beli pun 3 bulan sebelum majlis... Lepastu masa aku tunjuk kat mak aku, dia cakap "kenapa beli baju putih kosong macam nie??? takde ape2 langsung., macam tak cantik jer.." orang tua memang selalu cakap macam tu.. pastu aku cakap "mak, nie baju mahal tau.. mak tak pakai mak tak tau macam mane rasa pakai baju mahal camnie hehe.. baju nie bila2 boleh pakai, berbaloi mak.. setengah orang beli baju mahal2, pakai sekali jer.. rugi tau.." mak aku senyum jer.. sebab dia ingat kalau tunang jer kena pakai baju macam pengantin...

And masa tunang haritu, lepas aku siap pakai full set, tibe2 semua orang kata baju aku cantik!!!!! Sangattt!!!!!!!!!.. hahahahah!!! Baru tau kan.. Baju putih nie buat kita lagi berseri tau.. hehe...




Nie lar baju yang membuatkan PA aku telah jatuh cinta..
Dan akhirnyer membelikan untukku hehe....
Sweet jer kan :P

 Baju2 dekat Qamilla, memang cantik2..
Walaupun harga dia mahal, tapi memang berbaloi untuk si pemakainyer
Yang tak berapa berseri pun boleh berseri... Macam aku :P
(Duta tak berbayar :P )

 See!!! Cantik kan bila dalam gambar...

And lepastu aku ingat, baju tunang aku nie boleh jer kalau nak pakai untuk nikah..
Cuma aku perlu tambah aksesori untuk nampak dia lagi cantik kan....
Contoh macam gambar baju kurung kat atas tu.. Just tambah manik-manik sikit, dah boleh jadi baju nikah..
Orang pun tak perasan tu baju yang sama aku pakai masa tunang..
Jimat kos kan....


Peace2 kacang peas :)

2 comments:

:: Riri-Fatieha ::~ said...

brape ye price range kat butik Qamilla ni?

Unknown said...

around RM200 keatas.. memang agak mahal, tapi kalau dah pakai baju dia, baru tau selesanya macam mana.. memang puas hati sangat2...