Saturday 24 March 2012

"Boys Over Flowers" Yang Membuatkan Aku Jatuh Cinta..

Salam You Oullss!!! Sihat semua :)  Ok ok ok, aku nak tanya you oulls mesti ada yang minat Korean Drama kan kan kan.... Kalau tak minat Korean Drama mesti minat lagu-lagu KPOP kan kan kan.. Jangan tipu kata tak ada yerkkk... Sebab sekarang nie memang musin demam Virus KPOP... Tak terkecuali aku pun terbabit sama, dari tak minat terus minat sungguh sungguh sungguh... Nie semua akibat pengaruh kuat yang dibawa oleh adik aku Wawa di rumah.. Kalau dia ada dekat rumah asyik dok pasang lagu-lagu korea nie.. Aku yang dengar hari-hari pun sampai boleh hafal hahahaha!!! Mula-mula dengar lagi, pastu tengok Clip Video diorang,,, Perggghhhh!!!!! Semua dasyat2 kalau menari!!! Memang berbakat sungguh!!! Lagi satu muka diorang semua handsome-handsome dan cantik-cantik!!! Mana lar budak-budak kat Malaysia tak tergila-gilakan diorang....

Selain lagu2 diorang yang best, drama-drama diorang pun boleh tahan bestnyer~~~ Yang pasti aku pun memang tak boleh tinggal episod diorang nie, citer memang tangkap cintan punyer.. Mana taknyer pelakon dia semua handsome-handsome & cantik-cantik belaka... Memang sedap jer la mata nak tengok.. Dulu aku tak layan sangat drama kat tv tu, pasal malas nak tengok jap jap iklan, jap jap bersambung.. Last2 adik aku Wawa beli 1 VCD Korean Drama yang bertajuk "BOYS OVER FLOWERS"..

Start daripada tu. aku memang hari-hari dok layan tgk VCD citer tu.. Masa tu tengah tanam anggur kan, memang lar banyak masa nak layan.. Sampai dah obses punyer pasal, aku lobi tv tu terus.. Langsung family aku yang lain tak dapat tengok citer lain hahahaha!!! Kadang2 punya sedap layan, sampai ke malam terus sampai ke pagi.. Bayangkan lar yerk.. Memang nak keluar rumah pun malas, pasal sayang nak tinggal citer korea punyer pasal.. Bayangkan bayangkan yerkk..... Sampai Superman ajak dating pun aku tolak, tengok2 dengan dia2 sekali terjebak tengok citer "BOYS OVER FLOWERS" tu... And the best part is Superman pun dah terjebak sama, dari episod 1, pastu episod 2, pastu episod 3 last2 dia siap pinjam VCD tu bawak balik rumah.. And You Oullllsss nak tak tau, lepastu bukan dia jer kena demam drama korea tu, sekali dengan Mak Superman sekali... Bayangkan yer bayangkan, penyakit aku tu dah berjangkit dekat mak dia layan citer tu dari malam sampai ke pagi esok... Bayangkan bayangkan hehe..

Memang semua dah terkena sindrom citer korea gamaknyer.. Ape2 pun aku suka tengok heroin citer nie "Jan Di", aku admire dengan kekuatan dia mengharungi percintaan dia dengan Jun Pyo, sebab hubungan diorang berdua tak direstui oleh mak Jun Pyo yang jahat tu.. Biasa lar, cinta berbeza darjat kan.. Walaupun semua tau mak Jun Pyo nie tak suka Jan Di, Jun Pyo tetap sayangkan dia.. Dan kalau nak curi-curi keluar dating pun kawan-kawan Jun Pyo yang cover.. Tapi yang buat citer ni lagi best, kawan baik Jun Pyo, Ji Hoo pun sebenarnya suka dekat Jan Di. Tapi dia tak pernah cakap terus terang, dia cuma take care Jan Di ajer bila dalam kesusahan.. Bila Jan Di ada masalah, Ji Hoo mesti tolong... Sweet tau Ji Hoo nie.. Wink wink wink~~~

Jan Di tak pernah cakap dia suka Jun Pyo, tapi Jun Pyo yang dok terkejar-kejar Jan Di.. Manalah budak-budak sekolah dia tak jeles dengan Jan Di, sekolah yang diorang sekolah tu Family Jun Pyo punyer.. Dah lar anak orang kaya, handsome pulak tu.. Jun Pyo & 3 orang kawan baik dia digelar F4 kat situ.. Kira diorang senior lar.. Ramai student perempuan dok tergila-gilakan diorang.. Especially Jun Pyo... Jan Di dengan Jun Pyo kalau jumpa mesti "panas" punyer.. Kalau jumpa mesti nak gaduh, tak pernahnyer nak "sejuk".. Sebab Jan Di fikii Jun Pyo nie cuma nak tunjuk dia ada semua lar, maklumlar anak orang kaya... Sebab tu Jan Di tak berapa suka dia.. Tapi kalau Jan Di dengan Ji Hoo, dia ok pulak.. Tak de buat perangai macam dia dengan Jun Pyo.. Sebab Jun Pyo nie orangnyer panas baran, Ji Hoo nie dia cool jer.. Kadang-kadang kelakar jugak tengok hubungan diorang nie, kejap2 gaduh, kejap2 baik.. Macam aku dengan Superman (nak jugak terlibat kihkihkih)

Memang best lar citer nie.. You Oulls yang belum tengok kan, pergi cari VCD dia, ala beli yang tak ori pun tak per, janji dapat layan citer nie.. Sure you oulls  takkan bangun pergi mana-mana punyer.. You ouullss akan melekat dekat depan tv sama macam aku, Superman, sekali dengan mak Superman hehe... Kalau ada masa, aku nak layan lagi citer nie.. Rindu dengan Ji Hoo... (^__^)..


Nie lar pelakon2 "Boys Over Flower"
Ohsem2 semua....

Sampai tangkap leleh aku tengok citer percintaan
Jan Di dengan Jun Pyo tau.... Isk isk isk... (T_T)

Nie lar mak Jun Pyo yang jahat tu...
Tak suka tak suka!!!!

Ji Hoo yang selalu ada disisi Jan Di,
Bila Jan Di dalam kesusahan..
Scene lawak,..
Masa nie Ji Hoo nampak Jan Di tengah potong rambut sendiri..
Lepas tu Ji Hoo kesian tengok Jan Di, dia tolong guntingkan..
Sweet jerr~~~~
Jan Di bila dengan Ji Hoo mesti dia happy..
Ji Hoo orangnyer baik & cool~~~
 
You Oulls mesti tengok jugak cite nie..
Aku gerenti mesti puas hati punyer....
..Jun Pyo..


 
..Jan Di..

Ji Ho o yang jambu ngeh ngeh ngeh~~~~
Senior Shin Hwa a.k.a F4



Peace2 kacang peas :)

No comments: