Sunday 18 November 2012

Dapat Jugak Makan Nasi kerabu :)

Dari minggu lepas aku mengidam nak makan nasi kerabu..
Hari-hari balik keje dah malam, memang tak dapat lar nak beli..
Dekat pasar malam area rumah aku pun susah nak dapat orang jual nasi kerabu..
Sabtu lepas aku ada nampak 1 stall kecik, akak nie ada jual nasi kerabu..
Masa tengok banner dia ada gambar nasi kerabu, aku happy giler..
Senyum sampai macam nie (^____________^)..

Aku pergi singgah, lepas tu aku tanyer dekat akak yang jual tu, nasi kerabu ada tak..
Lepastu dia cakap dah habiss.. Mak aiii!! Takkan baru pukul 3 petang dah habis??
Sedap sangat ker nasi kerabu dia??

Kalau pukul 3 dah habis.. Bila masa pulak aku nak dapatkan masa hari biasa kan..
Memang tak lar gamaknyer.. Lepastu tadi Superman ajak aku keluar, tibe2 terlalu dekat depan kedai tu..
Aku sajer singgah... Fuhhhhh!!! Nasib baik ada lagi nasi kerabunyer.. Tu pun aku pergi dah pukul 4.30ptg..
Tu pun masa aku beli tadi, aku tengok lauk2 dia dah banyak habis..
Last-last akak kedai tu bagi aku free ikan kembung celup tepung tu pasal tinggal seekor..
Heheheheh.. suka suka suka!!!! Nie lar untung kalau beli last2..
 
Dah lar sedap, isi banyak sampai melimpah polisterin tu..
Lepastu murah pulak tu.. Mula-mula aku bajet dalam RM4.50-RM5 jer..
Sekali aku nak bayar dia cakap RM3.50...
Fuuhyyooo!!! Murah betul nieeee!!!
Dah lar murah!! banyak plak tuu!!
Memang murah rezeki orang yang berniaga tu..
Aminn....



Nie lar nasi kerabunyer... meriah kannn!!!
RM3.50 jerk...
Aku paling suka sayur dengan sambal kelapa tu..
Lagi2 makan dengan telur masinn.. Perrrgghhh!!!
Memang aku makan sorang jer lar.. Superman tak rasa pun hahahah!!!
Aku akan pastikan, next time aku akan beli lagi...


Peace2 kacang peas :)

No comments: