Thursday 28 February 2013

My O-OL, Walaupun Sempat Bersama 3 Hari Pun Tak Per Lar ;(

Last week masa Superman hantar aku pergi kerja, dia terjumpa anak owl dekat tepi highway..
Dia nie baik hati sikit, kalau nampak haiwan2 camtu mesti dia tolong.
Dia cakap anak owl tu terlanggar cermin depan lori, sayap dia macam patah sikit.. Sebabtu dia tak boleh terbang. Dia pun dengan baik hati kutip anak owl tu bawak balik opis dia..

Yang paling best anak owl nie tak banyak ragam, duduk elok jer dalam kotak..
Pasti dia bawak balik rumah aku.. Aku pun tengok lar anak owl nie..
First tengok macam takut pasal mata dia tu besar sangat!!
Tapi lama2 tengok comel pulak.. Hehehe..
Siap aku nagi nama di O-OL

Superman rajin layan dia, tak meragam langsung kot.. Macam baby dia punyer attitute..
Baik sesangat, manja jer.. Kalau orang sentuh, belai bulu dia, dia diam jer...
Memang suka lar main dengan O-OL nie kan..
Superman sampai leka kot aku kat sebelah pun dia tak nampak.. Nyampassss!!

Kitaorang tak tau nak bagi O-OL makan ape.. Abah cakap kalau owl yang besar dia makan haiwan2 kecik macam tikus, katak etc.. Tapi O-OL nie kecik lagi, takkan nak sumbat tikus besar pulak kan..
Mula2 kitaorng bagi dia makan isi ikan.. tapi dia macam tak pandai makan..
My Superman pun suap tak ingat lar dalam mulut O-OL.. Siap bagi minum semua..
Makan tu makan, tapi tak banyak..

Tapi kitaorang dapat bela 3 hari jer, pasal malam minggu haritu adik aku cakap O-OL dah mati :(
Sedih tau.. Selalu kalau malam2 mesti main dengan dia dulu..
Suka kacau O-OL, suruh dia terbang.. tapi dia tak boleh terbang tinggi2 pasal sayap dia injured..

Superman lagi lar sedih, pasal dia yang bela kan..
Tapi tak per lar, nanti kita cari pets lain ekk..

Nie lar O-OL..
Comel jer kan.. Pasal dia kecik lagi..
tapi kalau dia kembangkan sayap dia tu, memang cantik!!
Tapi sayangnyer dapat bersama 3 hari sajer ;(

Sama besar tak mata kami?? hehehehe..
Besar kan mata dia, macam biji guli..

O-OL nie dengan aku dia kureng sikit..
Pasal aku kurang bagi kasih sayang kat dia kot hahaha!!
Tapi kalau dengan Superman dia manjerrrrrrrr sangat!!!!!!!!!

Temgokk!! Manjer kann!!
I is jeles taww!!!

Superman rajin bagi dia makan..
Sanggup suap sampai habis :)


Tapi sayang.. Kita sempat bersama 3 hari jerk..
Mungkin makan dia tak kena kan.. Tapi takper lar, takde rezeki nak bela dia sampai besar..
Sekurang2 nyer dapat jugak dia menceriakan hidup kitaorang walaupun sekejap..
Sedey taw ;(


Peace2 kacang peas :)

No comments: