Tuesday 25 September 2012

I Love U Salonpas!!!!! :)

Aku memang masa dari zaman belajar lagi dah menderita dengan sakit belakang dengan leher..
aku tak boleh penat, kalau penat mula lar badan nie sengal-sengal rasa penuh angin.. Pasti asyik nak sendawa jer **angin banyak dalam badan*** tu yang aku paling tak tahan..

Aku rasa nie mesti sebab dulu aku angkut bebanan berat.. Mana taknyer, dulu masa dok hostel, time weekend nak balik umah kan, semua aku sumbat dalam beg galas aku tu, laptop, kasut, baju, seluar **seluar & baju macam takde jer kat umah sendiri***. Lepastu malas nak bawak banyak2 beg, aku galas sekali.. Dan akibatnyer aku terpaksa rasai sekarang.. Aku pantang penat sikit, duduk lama sikit, mula lar belakang badan aku nie sakit giler kaw-kaw.. Selalu Superman yang jadi mangsa tukang urut aku.. hahahaha!! Nak-nak kerja aku sekarang banyak duduk, lagi lar bertambah kesakitannyer.. Nak-nak aku sekarang asyik dok kerja jer, duduk dalam aircond lagi.. Lagi lar sengal-sengal tu selalu datang..

Kadang-kadang aku terpaksa wat senaman pusing-pusing badan bagi redakan sakit2 aku nie.. Sakit ooOOooooo, rasa urat2 semua dah tersimpul pun ada... Yang paling puas kalau bunyi "kruk kruk kruk"" tu keluar, maknyer angin dah keluar.. Sengal-sengal pun kurang..

Kalau urut ape semua pun tak jalan, aku pakai salonpas nie.. Dia macam koyok, tapi berangin lar pasal ubat dia kuat... Kalau nak lagi best kan, aku suka pakai masa nak tidur.. Malam tu aku mandi dulu , lepastu aku tampal 2, 3 dass salonpas nie pastu tidur.. Esok bangun mesti segar bugar pasal sengal-sengal semua hilang.. Memang aku addict dengan salonpas nie, sampai aku buat stocks kat opis :)
Lagis satu, dia long lasting.. Memang akan terasa sejuk jer selagi you ouls tak tanggal dari tempat yang sakit tu..

Nie la salonpas tu, mudah didapati di kedai berhampiran anda :)
Dulu aku ada try brand lain, tapi tak jalan lar.. Panadol punyer yang panaflex tu pun aku ada cuba gak, tapi
tak sesedap dan senyaman salonpas nie..
"I LOVE U SALONPAS, KAULAH TEMAN DIKALAKU SAKIT-SAKIT SENDI DAN OTOT" :)

Peace2 kacang peas!!

No comments: