Friday 11 May 2012

Baru Aku Tau Azab Demam Macam Mana ;(

Salam Jumaat semua.. Redup ajer pagi nie.. Aku baru sampai opis, dah lama tak mengupdate blog kesayangan aku nie, rindu rasa.. Last week tak dapat membebel kat sini pasal aku kena demam teruk.. Khamis dan Jumaat lepas terpaksa MC pasal demam panas.. Dah bertahun tak demam, sekali demam amek kau!!! sekali deret 4 hari terus dia bantai... Memang aku rasa azab betul lar demam kali nie.. Kaki cramp, pinggang sakit, mulut rasa pahit (makan memang tak lalu lar), lepastu part aku tak boleh tahan kalau batuk kuar kahak berdarah.. Memang terkojut den masa tu... Ingat benda-benda tak elok jer.. Rupa-rupanya tekak aku nie luka sebeb panas..

Lepas dah ok sikit, Isnin aku start keje, masalah lain pulak hinggap kat tubuh aku nie.. Satu badan naik ruam-ruam merah.. Ingat kena chicken pox, sekali pergi klinik doktor tanyer aku ada alergic dekat apa-apa makanan ker?? aku pun cakap lar semua aku hentam, takde alergic ape2 pun... rupa-rupanyer aku alergic dengan ubat demam haritu... Kena cucuk kat bontot!!! Sakit tau!!! masa tu jugak,jerawat dekat muka aku memang naik tak ingat lar, dengan kulit mengelupas lagi, pedih ohhh pedihhh!!!!! Ditambah lagi dengan ulser atas bawah bibir aku, siap luka berdarah lagi, memang nak menangis... Nasib baik My Superman sentiasa ada disisi ini untuk menemani aku.. Lepas makan ubat dan berehat, Alhamdulillah demam dan gatal-gatak tu pun dah baik... Cuma tinggal ulser ngan kulit menggelupas jer belom baik lagi..

So, you ooulls, jagalah kesihatan sebaiknyer yerkk.. Ingat, kesihatan nie tak de spare part, kalau sekali kita dh jatuh sakit, semua benda tak buat... ***APAPUNTAKBOLEH***


Peace2 kacang peas :)

1 comment:

Unknown said...

thanks for th einfo ;)