Thursday 21 February 2013

BR1M Bujang. Terima Kasih PM!!!!

Lama giler kot tak update blog..
Pemalas betul lar Filza nie!! Hahaha!!
My Superman pun bising kenapa dah lama tak update blog..
Biasa lar kalau dah dasar pemalas memang tak boleh buat ape..

Ok, nie nak citer pasal BR1M2.0... Aku dah dapat duit BR1M Bujang Selasa lepas..
Tanjat gegirl pasal dapat surat bagitau kitew dapat BR1M..
Alhamdulillah, rezeki kan.. Saper taknak dapat durian runtuh..
Aku pergi dengan adik aku Wawa.. Dia pun dapat jugak, untuk lar tak kerja pun kerajaan bagi RM250!!!
Dapat baucer buku lagi last week.. Memang untung jadi rakyat Malaysia..

So, apa aku buat dengan duit RM250 tu???
haaaaaaaa!!!! Aku bukan buat joli2 ek..
Mula-mula aku nak bagi dekat mak aku separuh, lepastu mak aku cakap camnie..

"Tak payah lar, tu duit korang.. Mak taknak mintak duit, mak cuma mintak korang belikan susu anlene abah jer."

Terus aku touching, pasal sebelum nie mak cerita abah kerja selalu balik awal jer pasal takde trip..
So, pendapatan tu kurang sikit.. Aku ingat nak bagi duit jer pasal nanti senang dia nak beli barang dapur ke ape.. Lepas mak cakap macamtu terus aku ajak Wawa pergi Carrefour beli susu anlene abah..
Kesian bapak aku dah tua, perlukan kalsium lebih, pasal malam2 selalu mengadu sakit tulang..

And malam yang sama jugak aku nampak mak aku kat dapur berdiri lama dekat kettle elektrik kat dapur..
Aku pelik lar naper mak aku berdiri lama kat situ lama-lama, lepastu aku tengok dia tengah masak air..
Tapi mak aku pegang jer kettle tu.. Aku tanyer lar mak aku..

Aku :" mak buat ape tu??"

Mak :"Mak masak air, tapi tempat letak jug nie macam rosak, dia kena pegang macam nie baru
boleh menyala lampunyer..

Aku :" Lor,,, naper tak masak guna dapur gas jer"

Mak : "Mak masak sikit jer nie, nak buat susu abah"

Aku : "Dah2, tak payah guna lagi, nanti kakak belikan yang baru"

Giler kesian aku tengok mak aku, dah rosak bukan nak cakap, sanggup pegang kettle tu sampai air masak.. Hmmmmm... Mak2, macam-macam lar..

So, semalam lepas kerja aku pergi terjah Jusco bukit Raja, carikan mak kettle baru..
Suka bebenor dia tengok kettle baru.. :)
Happy giler hati aku tengok mak aku happy :)


So, memang benar lar yang bantuan BR1M kerajaan bagi memang sikit sebanyak dapat menolong kita..
So, macam kes aku aku dapat gunakan duit BR1M nie untuk keperluan keluarga sendiri kan..
Selain tu dapat jugak meringankan beban keluarga.. Negara lain mana ada dapat semua nie..
Kerajaan Malaysia memang terbaik!!!

Terima Kasih PM, kerana BR1M saya dapat belikan susu anlene untuk abah saya dan kettle baru untuk mak saya!!!!
(^______^)



Peace2 kacang peas :) 

No comments: