Saturday 17 March 2012

Kau Idaman Kalbuku~~~

Setiap orang mesti ada impian nak memiliki sesuatu dalam kehidupan masing-masing kan... Ada yang nak rumah besar, kereta besar, jam tangan mahal, kasut mahal, beg mahal orang kata kalau dapat kira puas hati lar.. Tak kurang jugak aku, semestinya ada impian nak beli aset untuk lengkapkan hidup aku.. Dan barang itu ialah KERETA...  Wahhh!!! tibe2 mengidam kereta pulak nie kenapa??? hehe... Aku pun tak tau kenapa?? Mungkin seru dah sampai kot haha!!! (macam ayat seru nak kawen jerk).. Selama nie aku lagi suka naik "Honda City" aku yang 2 roda tu jer pergi mana-mana.. Lagipun itu jer kenderaan yang boleh aku bawak.. Mana taknyer aku ada lesen motor jer, lesen kete jer takde.. (tu pun nak berangan bawak kereta werrkkk!!!) Sebab dulu aku fikir, naik motor ni lagi senang dah jimat.. Parking kat celah mana ko boleh parking, tol tak payah bayar, minyak save (isi full tank baru RM5) mana lar aku tak suka kan...

Kira dari dulu lagi kalau pergi dating pun senang rider jer.. Pantas dan cepat, lagi pun romantik gitewww (wah2 gatal ko ek..) Sama-sama berpanas, berhujan bagai.. Part paling best, bila hujan lebat giler, pastu kena berhenti bawah jambatan, berteduh sampai hujan berhenti... Korang ada kenangan macamtu??? hehe... Sebenarnya aku pun tak de la desperate sangat nak pakai kereta nie, sebab aku fikir gak maintainance dengan kos2 lain... Tapi semua orang mesti nak dapatkan jugak aset yang diorang nak kan.. So, aku just share je la apa yang aku idamkan sekarang..

Dulu aku minat kete Satria Neo, pastu tengok macam kecik jer.. Pastu minat Vios TRD nun, tengok macam mengancam sangat, Pastu minat Honda Civic, tengok macam high class sangat .. Lepas tu aku dah ternampak pulak My Idaman Kalbu!!!!! I Think "U" My Mr Right!!! (aku tak dapat bawak pun takper, Superman boleh drive, aku dok sebelah hehe.)
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Ini dia kereta Idaman Kalbuku!!!
Kia Forte.. Mengidam punya pasal sampai termimpi-mimpi hahaha!!!
*Pic pinjam google*
 
Suka tengok body dia, stylo sangat...
Wahai Forte, Kamu memang telah mencairkan hatiku.~~~~
*Pic pinjam google*
 
Memang tak salah lagi pilihanku..
Wahhh!! Bukan main puji bagai :)
Kena kerja keras untuk merealisasikan impian aku.. InsyaALLAH!!!
(kena amek lesen dulu yer Filza)

*Pic pinjam google*
 
 
**** Berharap sangat bulan depan dapat perkhabaran yang baik dalam kerjayaa aku.. Kalau semua ok dan berhasil, nampaknya aku kena start new engine lar :)



Peace2 kacang peas :)
 
 

No comments: