Saturday 25 February 2012

Tunang : Part 1

Ok, entry kali nie aku nak citer pasal majlis pertunangan aku dengan My Superman pada 11.02.2012 (cantik kan tarikh tu hehe...), yang jatuh pada hari Sabtu.. Tarikh nie belah Superman yang decided, buat Hari Sabtu senang sikit, Ahad boleh rehat kan.. Tapi ada jugak kawan-kawan rapat tak dapat datang that time, sebab kerja.. So, diorang sempat la datang malam sebelum majlis.. So, harinie entry aku nak letak banyak gambar sikit.. bagi senang nak bercerita kan.. hehe.. Gambar2 nie semua telah diambil oleh 2 orang abang photographer yang BF adik aku recommend.. Memang sporting habis abang-abang nie.. Mula2 aku ingat amek photographer nie, bergambar biasa-biasa.. Sekaliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! Kauuu!!!!!!!!!!!!! dah macam kat majlis orang kahwin pulak aku tengok..Aku pulak posing bak pengantin bagai kan.. So, bedal jer la.. haha!!! So, Jom start tengok filem nie.........

 Rombongan sampai lebih kurang dalam pukul 4... Janji pkul 3, tapi biase lar, kalau dah ramai2 datang
mesti terbabas punyer 10-20 minit.... Gambar diatas wakil kedua-dua belah pihak tengah mula sesi perbincangan...


 Sebelah kiri adalah bapaku, sebelah kana bapa Superman.. Boleh pulak duduk sebelah2 hehe..
Ape2 diaorang memang sporting.. Semua keputusan lepas kat tangan aku dan Superman...
ayat bapak aku " Semua hal hantaran, tarikh kahwin, saya serah dekat budak2.. "
Easy right!!!! i like!!!!


 Selepas semua dah setuju, maka doa dipanjatkan tanda kesyukuran dan mengambil keberkatan..


Belah kanan tu atok angkat aku.. Atok aku nie penceria suasana masa tu.. Boleh pulak masa diorang tunjuk cincin, dia siap boleh belek2 cincin tu.. atas bawah dia tengok.. lama pulak tu ditilik...
Pastu dia cakap camnie "nie batu pertama ke batu bata??" "Cincin emas ke cincin tembaga nie??" Semua orang gelak.. Nenek aku dah tau peel atok, cepat2 dia potong line..
"Ala,, dia bergurau jer tu.haha!!!"
Sebenarnya atok aku nie pekak, dia bukan dengar pun orang cakap ape masa discussion tu..
pastu suka hati dia hentam nak cakap ape.. hahaha!!
Atok oh Atok!!!! :P


 Saat paling mendebarkan.. Masa nie perasaan den tak dapek la  nak explain macam mane kan..
Berdebar tahap gaban lar.. Jantung rasa berdegup kencang.. Ecehceh!!!, over pulak..


 Cincin telah disarungkan, selamat sudah menjadi tunangan orang..


 Cium tangan bakal mak mertua.. Nampak gembiranya di gambar itu yer.. :)

First time kena makeup.. Macam ini rupaku haha!!!.. Macam tak percayer jer.....
Semua tak percaya lepas aku sipa dress up macam nie.. Semua tanyer " Filza ke ni????"
" Nie ke Filza yang brutal itu??? Yang ganas itu???"
Hello!!! I brutal2 pun, ganas2 pun, I tetap ayu tau.... huhu!!!!
Baru you oullss tau!!!!

(masa nie semua kata muka aku iras mak masa muda,, yeke?? hehe.. tak per.. nnti aku upload pic mak n aku masa muda :)
 Sebahagian sepupu sepapat, kakak, dan bakal adik ipar Superman..
Sporting habis diorang nie...

 My Rings..

 Bergambar dengan hantaran from my side..
Tema Oren+Putih+Kuning...
Aku Rasa dh macam amek gambar pengnatin pulak time nie..
Serius abang2 photographer nie memang buat aku macam pengantin time tu..
Bayangkan aku ingat bergambor biase jer.. Nie suruh posing camgitu, posing camgini..
Ambikk ko Filza~~~Hahaha!!!
Aku pun hentam jer la....


Hantaran kedua-dua belah pihak.. 21 vs 15.. bergabung!!! meletops!!!!

 Pic ni aku suka sangat, nampak muka suci murni jer... ngehgeh~~~
Nampak macam baru lepas nikah pun ada hohooo....

 Tengok2.. posing dah macam pengantin... Abang2 tu arah, aku posing jer.. huhu!!!
Agak2 boleh jadi model tak aku :P


Habis majlis, kitaorang terus pergi buat shoot outdoor...
Yang nie lagi aku tak boleh blah... Baru tunang kot, siap nak bergambar outdoor bagaikan..
Malu sehhhh!!! Iyela, first time aku nampak ayu camgini, pastu siap bergambar macam nak masuk majalah, mau tak malu aku.. tapi aku pun go on je lar.. Pasal peluang macam nie bile nak dapat kan hehe...


So, next entry aku publish gambar outdoor pulaks okesss!!!


Peace2 kacang peas :)


No comments: