Sunday 23 September 2012

Cadar Pengantin Dah 27 Tahun...

Salam hujung semua.. Ada keluar mane2 tak harnie??? Aku kena kerja lar, nak cari duit lebih punyer pasal hehehe.. Takpe lar kan, lagi pun nak duduk rumah pun tak tau nak buat ape, nak keluar dating pun, My Superman kerja pulak.. So, aku pun kerja jugak lar.. So, entry harnie aku nak cerita perihal makcik aku jumpa cadar pengantin mak aku masa kawen dulu.. Elok lagi tauu!!! Memang nostalgia lar..

Alkisahnyer, masa aku buat persiapan untuk majlis tunang aku bulan 2 lepas, aku tengah nak pasang cadar yang aku baru beli dekat tilam aku tu.. Tiba-tiba kan, makcik aku bagi aku surprise pulak.. Dia bawak 1 plastik besar, aku ingat dalamnyer ape kan.. Lepastu aku pun bukak lar plastik tu, alangkah tersurprisenyer aku bila tengok tu cadar pengantin masa mak bapak aku kawen dulu.. Dah 27 tahun tau.. Lamaaaaaa tuuuu!!!!! Aku masa tu memang excited giler pasal tengok cadar tu elok lagi.. Kalau sekarang memang tak dapat cari lagi design dengan jenis kain baldu macam tu.. Memang antik giler kauu!!!!

Lepas tu aku dengan jahatnyer telah menge"test" cadar tu dekat tilam aku, muat2 jer!!! cantik pulak tuu!!! Masa tu Superman pun ada dok lepak umah aku jugak.. Kitaorang dok tergelak-gelak pasal tak dapat bayangkan cadar tu mak pakai masa tahun 80-an dulu.. Masa pengantin baru lagi hehehehe.. Masa aku pasang tu, mak tak tau pasal mak tengah sibuk dekat dapur.. Lepas pasang, aku terus panggil mak.. "Mak Mak!!! Tengok nie makk!!! Cantik takk!!" mak aku masa tu memang terkejut sangat-sangat lar, masa dia tengok aku pasang cadar tu.. Dia gelak tak habis-habis.. Kitaorang pun gelak sama lar.. hahahaha!!!

Lepastu abah baru balik dari kerja, mak terus tarik tangan abah tengok cadar pengantin diorang yang aku pasang tu.. Abah lagi lar bantai gelak kaw kaw!! punyer!!! Hahahaha!!! Memang epik habis!!.. Mesti ingat kisah masa mula-mula kawen.. Dulu berdua, anak pun takde lagi.. Sekarang anak dah 6.. Besar-besar pulak tu. Memang lar diaorang teringat balik kan kenangan manis diorang sendiri.. My Superman lagi jahat, dia siap usik mak bapak aku lagi "Acik, malam nie boleh lar tido dekat bilik nie, cadar pengantin ni cik!!!" hahahaha!! sengal lar Superman nie..

Tapi kan, aku memang happy giler masa tengok muka mak ngan abah masa dia tengok cadar tu.. Iyelah, pasal dah lama sangat kan, 27 Tahun tuu!! Memang klasik nasional lar, mesti diaroang ada simpan kenangan tersendiri.. Aku mula-mula ingat nak pakai cadar nie masa tunang, tapi mak aku cakap guna cadar yang aku beli tu, kang membazir pulak.. Aku pun tuturi sajer.. Haaiiiiii!!! Bahagianyerrr!!!!

Nie lar cadar tu.. elok lagi, color merah lagi U!!
Memang nampak klasik, cantik sangat!!!
Style orang dulu-dulu... Kain baldu lagi..


Cadar nie lar yang membuatkan mak bapak aku tersengih tak berhenti haritu..
Bahagia jer aku tengok diaorang.. Semoga perkahwinan aku nanti bahgia macam
mak dengan abah jugakk.. Aminnn...



Peace2 kacang peas!!


No comments: