Friday 17 August 2012

Cerita Baju Raya, Duit Raya & Hamper Raya....

Memandangkan raya tahun nie, tahun ke-2 aku bekerja, so segala persiapan raya tahun nie memang aku bantu family aku.. Pasal abah kerja pun gaji tak seberapa. So, aku lar yang kena backup dari belakang, anak sulung kan.. Tapi takper, untuk family sendiri.. Raya pun setahun sekali .. So, persiapan untuk diri sendiri aku buat ala kadar jer.. Pasal malas nak raya sakan sangat.. Umur pun dah dewasa, masa budak-budak boleh lar nak sakan sangat..

Untuk baju raya memang selalu aku tak pernah tempah, biasa beli ready mate jer.. Senang, cepat dan puas hati.. Pasal kalau tempah nie lambat kan.. Lepastu kalau nak ikutkan kadang-kadang harga upah lagi mahal dari harga kain pasang.. Apa kesss!!! Baik beli dah siap jer.. So easy. cuma sediakan duit jer.. Tahun nie baju kurung baru aku ada 3 pasang, lepastu aku ada 1 lagi baju kurung moden tahun lepas punyer yang jarang pakai, so aku combine sekali buat baju raya tahun nie... So, semua sekali 4 pasang baju mak jemah tahun nie yerk... Jangan jeles ok.. Nanti mak jemah upload gambar mak jemah pakai baju raya.. :)


3 pasang baju raya baru... Semua polka dot...
Tema tahun nie polka dot yerk..
Adik aku (Wawa) dia cakap baju kaler hijau tu macam langsir gggrrrr~~~!!!!! jeles lar tew :p
pasal baju raya dia takde lagi werrrkkkk.. :)

Kalau raya tanpa duit raya memang bukan raya lar namanyer..
Masa aku study dulu, aku masih dapat duit raya..
Sekarang dah kerja, turn aku pulak kena hulur duit dekar budak-budak nanti..
Alhamdulillah, tahun nie rezeki murah sikit.. Dapat lar prepare duit raya lebih sikit..
Nak duit raya??? Meh datang umah :)

Lepas tu, rabu lepas ada supplier bagi hamper raya sorang satu dekat department aku..
Yang muslim jer dapat.. Aku mula-mula dok fikir macam mana nak bawak balik naik motor?? Boleh ker aku bawak??? Ingat nak suruh Superman datang ambilkan, tapi taknak susahkan dia...
Lepastu aku tengok pakcik sorang nie, elok jer letak dekat bakul depan motor dia..
Lepas tu denga rasa confident2 takut, aku pun bawak balik jugak hamper nie naik "Honda City" roda dua aku tu.. Memang selamber badak lar aku bawak masa tu.. Masa berhenti dekat traffic light, semua tengok aku..

Tapi aku pedulik apa kan.. Dalam hati berkata "aku dapat hamper.. korang adaaa?? Jangan pandang ku sebelah mata, kerna aku bawak hamper naik motor".. Tibe-tibe feeling Anita Sarawak plaks.. Tajuk lagu "Seksa membawa hamper" hahahaha!!!

Last-last berjaya jugak aku sampai rumah.. Takde lar susah mana pun.. hahahaha... Orang profesional kan..


***teringat dulu aku dengan makcik pergi Econsave, lepastu dia nampak buaian baby murah.. Terus dia beli.. Dah bayar baru teringat kitaorang bawak motor.. Nak beli sangat kan... Sekali hambikk kauu hahahaha!!! Nasib baik tak kena tahan polis.. Bawak muatan berlebihan hahaha!!!***

No comments: