Thursday 2 August 2012

Tak Cukup Rehat... Tolonngggg!!!!!!!!

Fuhhhh!!! Memang dashyat lar 2 minggu nie.. Aku keje non stop you oulls tau.. Weekdays memang lar kerja macam biasa, lepastu tak cukup lagi weekend pun kena bantai kerja jugak.. Memang penat lar sangat-sangat.. Hari-hari balik lambat, lepastu kena kerja tanpa cuti.. Lagi-lagi bulan puasa lagi, memang mencabar iman aku.. Sampai nak pergi shopping raya pun tak sempat.. Baru ingat nak pergi shopping minggu nie, tapi dengar-dengar Ahad nie pun kena kerja jugak plus Nuzul Al-Quran on 6 August depan.. Memang marvelous lar.. Sebab dah lar aku sorang jer buat kerja, partner aku boleh pulak kena transfer tempat lain, time-time peak nie..

Memang aku rasa tak tahan sangat nie, tapi memandangkan nak cari duit lebih punya pasal, aku tahan jer dulu.. Mungkin Tuhan buka pintu rezeki aku lebih bulan nie.. Apa-apa pun kena bersyukur dengan kejadian nie kan.. Sampai satu masa kena buka puasa dekat ofis... WaaaAAaaa!!! Nak menagis tau, pasal tipa-tiap hari mak aku tepon tanyer balik buka puasa ke tak??? Sedih tak sedih.. Dekat rumah mak masak sedap-sedap, lepastu dapat makan ramai-ramai.. Aku buka dekat ofis makan kurma dengan air kosong jer...

Atleast, kalau dapat cuti memang aku qada' tidur puas-puas lar dekat rumah.. Nak fully charging tenaga yang semakin low nie.. Urat-urat dekat badan, tangan, bahu dengan leher bahu pun dah sakit-sakit nie mintak rehat.. Adoii!! Yang kesiannyer aku baru dapat buka puasa dengan My Superman Ahad lepas, tu pun tak puas dating lagi pasal penat bekerja di siang hari... Tak per lar, berkorban sikit untuk yang tersayang.. Dapat jugak tambah angka dekat ASB kan.. Harap-harap operations dekat tempat kerja aku nie cepat lar habis...


Peace2 kacang peas :)

No comments: