Friday 17 August 2012

Homemade Kuih Raya Coklat Chips & Cornflakes Madu...

Raya tahun nie aku sempat buat 2 jenis kuih jer.. Mak aku lar, nak sangat buat kuih sendiri pasal nak beraya rumah baru kan... Dia cakap kalau tak buat kuih macam tak raya.. Aku nie ikutkan sajer kehendak mak tersayang.. So dok fikir-fikir nak buat kuih ape, nahhhh firstly kitaorang buat kuih raya paling senang didunia.. Cornflakes madu.. Beli cornflakes pek besar tu, campur dengan madu, bijan, pastu deko dengan ceri kat atas, pastu bakar tak sampai 10 minit.. Dahh siappp!!!!!! Senang kannn....

Cornflakes madu.. Tiap-tiap tahun buat kuih nie..
Sebab paling senang :)


Second kuih raya aku buat coklat chips.. Mula-mula buat ingat rasa macam famous amos, lepas dah kuar oven rasa more on chipsmore pulakk.. Belasah jer lar.. Resepi aku ambil dekat internet jer.. Next entry aku reveal ok... Tapi kan, aku tak sangka buat coklat chips nie senang giler.. Just campak2 bahan terus jadi.. Rasa jangan kata lar.. Masa nie aku buat lepas buka, memang banyak "lalat" yang dekat dengan biskut tu... Memang aku sebat sorang-sorang hehehe.. Gurau jer..
Aku buat 1 adunan, dapat jugak lar 1 setengah balang.. Lepas tu adik-adik aku belasah lepas buka, last-last tinggal sebalang jer.. Esok balik kampung aku ingat nak buat lagi :)

Terliur tak tengok coklat chips aku.. Nampak sedap kan kan kan kan...... (gedikk)
Memang senang nak buat, rasa pun sedap bangat...

Mamat nie memang rajin menolong aku buat kuih.. Untung dapat tunang macam nie, nanti dah kawin
jadi suami lagi lar untung bini dia :)
Thanks sayang sebab tolong kitew hikhikhik....



Peace2 kacang peas :)

No comments: