Thursday 16 August 2012

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Diam tak diam lagi 2 hari nak raya kan... Aku yang buzy kerja hari-hari boleh tak perasan plak Ahad nie dah raya.. Hehehe... So, seperti tiap-tiap tahun, aku akan balik Taiping untuk sambut raya kat sana.. Tiap tiap tahun okkk!!!! Pasal bapak aku kalau tak dapat balik Taiping mesti dia sedih punyer.. Bukan selalu kan nak balik sana, pasal time raya lar semua akan berkumpul dekat rumah Tok aku tu... Lagi satu, suasana raya dekat sana memang meriah.. Tahun nie ramai pakcik2 dengan makcik aku yang tak balik beraya tahun lepas, akan balik kampung.. Yeaaaahhhhh!!! Besttttt Besttttt!!!!

Semua anak-anak yang duduk bandar balik ke kampung, parking kereta depan rumah memang nampak meriah.. Ada satu rumah tu, kalau aku balik kampung,  suka tengok kereta anak-anak berderet-deret depan umah mak bapak dia... Abah cakap anak-anak dia semua kerja bagus-bagus.. Bayangkan kalau 10 anak dia semua "menjadi" tak ker 10 bijik kereta berderet depan umah mak bapak dia.. Best kan..

Lagi satu, belakang rumah Tok aku tu ada sawah padi.. Memang luas, cantik sangat2 permandangan dia.. Siap ada gunung-ganang lagi :) Aku selalu ambil gambar dekat sana hehehe... Cantikk WoooOOOoo!!! Nanti kalau sempat aku nak bergambar sambil berbaju raya dekat sawah hehehe...

So, aku akan gerak balik kampung Jummat malam esok, lepas abah habis terawih.. Abah suka jalan malam, sejuk katanyer.. Kalau jem pun tak terasa sangat.. Tahun nie macam biasa lar, 8 orang sekali naik 1 van.. Adik-adik aku semua dah besar-besar, memang kena bersempit-sempitan lar nanti hehehe... Ditambah lagi dengan beg balik kampung, memang macam sardin lar hahaha!!! Tak sabar rasanyer nak balik kampung esok..

Tapi yang kesiannyer dekat My Superman lar, kena berjauhan kejap.. Dia cakap tak best lar aku takde, tak leh raya sama.. HelllooOOoo!! Raya sebulan ok!!! Nanti I balik kita raya sakan ok... Rindu ooo nak tinggal lama-lama (gedikkkk!!)

Dikesempatan ini aku nak mengucapkan "Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin"
kepada my family, tunang tersayang saudara-mara, sahabat handai, & yang mengenali diri ini.. Tak lupa juga kepada readers yang sudi baca blog aku yang tak seberapa nie.. Semoga Aidilfitri tahun nie, membawa seribu kegembiraan kepada kita semua.. Kepada yang memandu masa balik kampung, berhati-hati ok.. Pastikan dapat rehat yang cukup sebelum memulakan perjalanan ;)


**Kalau dekat Taiping susah nak dapat makan ketupat nasi, biasa diorang buat ketupat palas.. Nampaknyer Sabtu nie kena berpalas lar aku hehe.. Selamat Hari Raya!!!~~~


Peace2 kacang peas :)

No comments: