Thursday 24 January 2013

Budak nie dah besar...




Sekarang dia dah dok dekat dengan rumah aku..
Dekatttttttttttttttt sesangattttttttttttt sangattttttttt!!!
Selang dua rumah jerk.. Hehehe...
Nyampas hari2 dok nampak muka dia.. Rasa nak sekeh2 jerk...

Nabila and family sekarang dah duduk sekali dengan nenek aku..
Pasal rumah yang parents dia sewa dulu banyak problem..
Hmmmmm.. Rumah penuh anai2, lepas tu asal hujan jer banjir..
Kesian mak dia nak kemas rumah semua.. Pasal mak dia tengah sarat pregnant sekarang..

Then, kebetulan makcik aku yang sorang tu dah pindah Pahang.
So, nenek aku duduk berdua dengan pakcik aku yang bujang tu.. Nenek aku suruh mak nabila
duduk sekali, pasal senang nak tengok2 kan masa pantang..
Habis tu kalau dah duduk sekali memang pagi, petang, siang dan malam lar nampak muka budak
bulat nie...

Sekarang dah petah cakap.. Dengan mak dia pun dah pandai menjawab kalau kena marah..
Nak makan, minum, mandi semua pandai dah mintak sendiri.. Kadang-kadang letih nak layan..

Petang2 dia suka main kat depan rumah aku, mak aku suka lar layan dia..
Manja sangat sampai panggil aku "Makkk!!!"
Jeles aku weyyhh!!!
Satu petang tu, dia penat main kot.. Terus lari masuk rumah aku. Pastu dia cakap kat mak aku camnie..

Mak : "Nabila nak ape nie"

Nabila : "Mak nak air, cikittttt jer camnie... -
**sambil tunjuk tangan macam nak cubit tu**

Mak : " Nah... pelan2 minum tu "

Nabila : " Terima Kasih Mak!!"

Giler cerdik budak nie you oulls tauuu!! Tapi yang paling best kalau dia dapat ape2 dia tak lupa cakap
perkataan "Terima Kasihh!!" Clever Girlll~~~

Haritu kawan adik aku bagi dia jajan..
Terus dia cakap " Terima Kasih Abang!!"
Budak tu terus ingat dia sampai sekarang..
You oulls bayangkan lar budak 2 tahun suara macam mana.. Kan comel jer..
lagi kalau petah bercakap, memang orang suka layan kan..

Lagi satu, last week mak dia pergi checkup kat Klinik Desa,
Ingat mak dia tak nak bawak, last2 kena angkut jugak pasal dia terbangun awal..
Dekat klinik tu mulut dia sajer dengar, tanya itu ini.. Haisssshh!!! mak dia sampai penat nak layan..

Pastu moments yang paling kelakar, masa nurse nak ambil darah mak dia tu,
cepat2 dia tarik tangan mak dia.. Dia cakap "Jom balik mama!!! "Jom balik mama!!!''
"Nanti mama takit!!!!! Nanti mama takit"
Menangis2 dia tak bagi nurse tu pegang mak dia.. Hahahahaha!!
Semua orang tengok dia kat situ.. Dah macam drama sinetron plak mak dia kata..
Dia kesian tengok mak dia macam tu kot, nurse nak ambil darah dia tak bagi.
Nabila nabila!! Sayang sangat kat mak nie.. Pandai jaga mak yer..
** masa nie walipaper notebook wawa letak muka dia, terus dia cakap camnie..
" Comelnyer Nabila!!" sambil senyum kambing..
Rasa nak tarik jer  telinga dia pasal perasan sangat hahaha!!


Peace2 kacang peas :)

No comments: