Friday 4 January 2013

Tahun Baru 2013 :)

Salam Jumaat semua!!

Hari ni hari ke-4 tahun 2013..
So, kira first entry for 2013 lar nie :)
Orang lain dah wish sebelum tahun baru pun, aku baru terkedek-kedek nak update huhuhu!!
Seriously kebelakangan nie aku tak sempat nak update ape2, pun pasal bz dengan kerja dan rutin harian..
Rasanye aku ada hutang beberapa cerita nak cerita kat sini..
Tapi nanti lar aku update (tunggu free!!)

So, untuk tahun 2013 nie aku berazam untuk menjadi insan yang lebih baik dari sebelum nie..
Bukan kata aku nie jahat sangat kan, tapi kalau umur dah meningkat kena lar
pandai2 buat improvement untuk diri sendiri.. Dan tak lama lagi pun aku akan bersatu dengan
Superman kesayangan aku tu.. Alhamdulillah, perancangan pun telah dibuat..
tapi taknak reveal bila kami akan bersatu, takut kecoh2 sangat kang tak jadi pulak...
Low profile sudehhh!!~~~

Tahun nie 3 adik aku semua sekolah pagi..
Yang no 4 naik form 5, no 5 naik form 3,
then yang bongsu sekali naik darjah 4..
Cepat jer dah besau budak2 nie.. Tapi kalau dah semua sekolah pagi mak aku tinggal
sorang lar kat rumah tu... Dia kata aman sikit hahaha!!! Senang dia nak buat kerja..
Cuma pagi2 kena bangun awal kejut adik2 aku tu..
Paling menyampah bila semua berebut bilik air, iyelah semua sekolah pagi..
belum lagi aku ngan bapak aku nak mandi nak pergi kerja..
Nasib mak aku ada good schedule.. Dia kejut adik2 siap pergi sekolah dulu, baru kejut aku dengan bapak aku.. baru tak berebut kan..

Bulan 12 baru2 nie pulak. Tuhan kurniakan rezeki lebih kat aku..
Alhamdulillah.. Aku dapat bonusss + gajiii!!!!!!~~~
yuhuhuhu!!! Best2.. Company bagi bonus 2 bulan..
Tak sangka lar dapat banyak kan.. Tapi tak semua duit tu aku buat berjimba..
Aku ada beli asset untuk diri sendiri dan Superman..
Untuk family sendiri pun aku tak lupa, aku bagi jugak dekat family aku kan..
Lepas tu yng penting dapat tambah amount dalam buku biru aku tu..
Insyaallah bulan 3 nie aku baru dapat tau result increment aku..
Harap-harap dapat berita gembira macam tahun lepas.. Amin..

Dan setiap orang kalau Tahun baru jer mesti ada azam sendiri kan..
Tahun nie azam aku biase2 jer, takmo lelebih sangat..
kang tak dapat capai meroyan sendiri..
Contoh : "nak kuruskan badan :) ''
nomnomnom!!~~~~ nampaknyer azam 2013 gagal...
tettttttttt!!~~ :(
Aku tak boleh kawal diri sendiri dari tengok makanan dan ape jer benda yang dinamakan MAKANAN!!
Semua aku nak bedal, lagi2 kalau dengar orang nak belanjer aku laju jerrr saukk kann!!!
So, for 2013 no more azam nak kuruskan badan lagi. aku cuma kena control diri sendiri jer..
Sebab kalau kita letak goal sendiri, kalau fail kita sendiri pun dah naik menyampasss kann... hehehe..

Apa-apa pun semua terserah pada diri sendiri.. Sendiri buat rule, sendiri ikut betul tak??

Selamat Tahun Baru 2013!!
Semoga tahun ini lebih berkat dan baik dari tahun sebelumnyer.. Aminn..




peace2 kacang peas :)

No comments: