Tuesday 13 December 2011

Tutti Fruti.. Sedap tapi harga Mak Aiiii!!!

Petang semalam lepas balik keje, aku bagitau Superman yang aku teringin nak pergi kedai aiskrim Tutti Fruti kat seksyen 7 Shah Alam.. Pasal aku dengar ramai kata sedap. So, Superman pun layan lar kehendak aku nie. Pastu aku ajak adik aku Wawa join sekali, pasal dia study kat UiTM .. (dia laju aje kalau cakap orang nak belanjer :P)

aku ni bukan la peminat tegar aiskrim, tapi aku tengok ramai mention kedai aiskrim ni, so aku pun nak la cuba jugak kan. Kedai memang cantik lar, bersih jer.. pastu aku ingat aiskrim ni main scope2 jer, rupanyer self service dah ambil ape yang kita nak, pastu letak jer ape2 topping yang korang nak.. kacang, buah, coklat, jelly and etc.. and lastly kena timbang plak untuk tau harga dia.. kalau tak silap aku RM5.30/100gram.. yang kitaorang nie punye la sakan ambil itu ini, last2 dah timbang untuk 2 cup besar tu RM 53.30 Amboi mak!! mahalnyer!! sekali lagi ye adik-adik RM 53.30 !!!!!!

dalam hati berkata, baik pergi makan pizza jer.. sah2 kenyang.. tapi Superman aku tu nak sedapkan hati aku, "dia cakap takper la, nie kira orang belanjer" baru sejuk sikit hati aku haha!!!


 nie cup2 dia, saiz berbeza mangikut warna.. kitaorang masuk2 terus hentam ambil
yang besar sekali.. sekali amek kau harga dia!!!! :P

 Superman sakit2 pun nak makan jugak...
aku share jer dengan dia sebab banyak...
 Wawa pun tak kurang hebatnyer, mentang2 orang belanjer, semua flavor dia amek..


yang nie toping2 yang ada kat sana.. macam2 ada, ikut korang la nak letak banyak mane,
tapi bersedialah anda dengan harganyer yer :)

 Superman and I punyer..

 yang nie pulak orang yang
dapat makan free punye...

 Punya banyak benefits kalau anda memakan Tutti frutti nie
ye adik-adik..
 habis licin lincau haha!!

sedapnyer dia makan..

muka aku and adik aku memang tak sama ok...

and conclusionnyer, rasa sedap, xmuak tapi duit yang muak haha.. tapi macam first and last la kitaorang pergi sini gamaknyer.. 

Peace2 kacang peas :)

No comments: