Saturday 31 December 2011

.:Azam 2012:.

Beberapa jam lagi, kita akan menjengah ke Tahun 2012. Rasa sekejap jer masa berlalu, sampai tak sedar hari ini hari terakhir Tahun 2011.. Sepanjang Tahun Baru, aku tak pernah buat apa-apa azam untuk diri sendiri. Sebab, aku tak nak kecewa kalau tak dapat realisasikan azam-azam yang aku buat.

So, tiba-tiba harini aku terfikir nak buat azam untuk Tahun Baru yang akan menjelang esok. Sebab aku fikir, dah tiba masa aku fikirkan tentang masa depan aku.. Sebab kalau kita tak ada target dalam hidup, macam mana nak berjaya kan,,, betul tak???

1. BERKELUARGA
 Memandangkan tahun depan aku dah 26 tahun, so dah memang sepatutnya aku fikirkan tentang   "perkahwinan". Lagipun, kalau nak diikutkan, ramai kawan-kawan sebaya aku dah kahwin, ada keluarga sendiri and the best part is ada anak sendiri. Aku sendiri teruja dan tumpang happy tengok diorang bahagia dengan keluarga masing-masing.

Jadi, aku dan My Superman pun dah buat planning untuk bersatu tahun depan, InsyAllah.. Kami akan bertunang dulu pada Febuari depan, dan seterusnya akan bincang tarikh perkahwinan kami.. Aku harap, semua akan berjalan lancar.

2.BELI GAJET
Like Ipad ke, DSLR ke haha!!! Insyaallah..

3.BAJET
Nak buat perancangan kewangan yang lebih teliti, supaya aku tak boros sangat macam tahun nie :) Semua benda aku nampak aku nak.. Dan Tabiat buruk aku pantang tengok kasut, mesti nak beli. Asal keluar jer mesti nak pergi kedai kasut.. HAisshh!!

4. BALI
Teringin nak pergi bercuti Bali :) Mungkin tunggu nak pergi honeymoon kot hehe... Ape2 pun PTPTN kena bayar dulu :P

5 PTPTN
Akan berusaha membuat ansuran bayaran tiap2 bulan, walaupun susah, tapi aku akan cuba jugak.. Nanti kang tak dapat pergi Bali pulak hehe..

6. TURUNKAN BERAT BADAN
Aku memang mengalami masalah ini sejak masuk U dulu, badan naik dengan mendadak sekali. Dan part yang paling aku risau ialah bahagian perut, pinggul dah peha.. SUSAH NAK CARI SELUAR!! Latest berat aku adalah 69KG!!! (tak tau la mesin tu betul ke tak haha!!)Tapi tu pun orang cakap badan aku biasa aje sebab ketinggian aku yang mencapai 166cm, menampakkan aku tak nampak gemuk.. Tapi tuan badan jer yang tau rasanya macam mane.. Paling berat aku pernah capai ialah 75 KG ok!!!!, dah rasa maca obes betul.. Ape2 pun aku akan cuba turunkan jugak sampai 60KG, Insyaallah.. Aku cuba :P

7. BLOGGING
Aku akan terus cuba dan terus mencuba untuk enhance kan aku punye blog supaya lebih bagus lagi. Aku baru lagi dalam bidang ni, so banyak lagi aku perlu belajar. Ape2 pun, aku kena sentiasa merajinkan diri blogwalking untuk dapatkan idea yang lebih ummphhh!!!

Peace2 kacang peas :)

No comments: