Friday 20 January 2012

Penyakit Lupa??? Terukkah Aku???

Salam Jumaat Semua.. Harinie cuaca mendung jer.. Nasib baik tak ujan lebat pagi tadi :P. Lately nie, aku tiba-tiba rasa macam terkena penyakit..Bukan penyakit diabetis, bukan darah tinggi, bukan sakit jantung, tapi tapi tapi tapi............................. PENYAKIT PELUPA!!! Apakah!!!

Mula-mula aku tak perasan yang penyakit lupa nie hinggap kat kepala otak aku, tapi bila lama-lama kan, aku rasa macam tak kena jer ngan aku nie, kadang-kadang bangun tidur, aku sendiri tak ingat mana aku letak hp aku, tau2 jer hilang dari pandangan.. Rupa-rupanyer aku cas la hp aku tu, pastu letak pulak bawah katil.. Mana nak jumpenyer.. Apakah apakah...

Pastu, let say kalau aku beli barang, pastu aku balik rumah, aku dah ingat aku beli barang tu, tapi aku tak ingat mana aku letak... Apakah lagi??? Mulala berpinor mata nak mencari.. Last2 mak aku jumpa, padahal depan mata jer.. Ish ish ish!!! Teruk la kau nie Filza..

Pastu semalam, bos aku suruh aku print report, aku kata "kejap bos, saya ada keje nie, nanti sebelum lunch saya bagi ok!!" namun janji hanya tinggal janji.. Aku telah lupa semua itu!! APAKAHH!!! nasib baik bos aku tak sound haha!!! dah petang baru aku ingat.. And the best part is aku lupa report mana satu nak kena bagi kat dia SYABASSS BETTY SYABASSS!!!

Apakah sebab yang menyebabkan aku jadi begini rupa??? Adakah disebabkan faktor usia?? no no no no!!!! aku masih muda.. hmmm.. adakah disebabkan faktor makanan?? hmmm.. takkan lar, aku tahu aku kuat makan, tapi dulu elok jer... adakah disebabkan keturunan?? entah lar, aku tengok mak dengan abah aku tak pernah pulak ada kejadian lupa melupai ini.. atau adakah disebabkan aku terlalu stress??? mugkin jugak kot... kadang-kadang kita banyak fikir benda-benda lain.. hmmmm....

Aku kena cari ubat cepat-cepat, kang lama-lama takut nyanyuk pulak haha!!! Apa-apa pun, aku akan try control penyakit kelupaan aku nie.. Teruk pulak kang, silap-silap nnti dah kahwin, lupa suami pulak APAKAH!!!!!!



Peace2 kacang peas :) 

No comments: