Monday 30 January 2012

Hampir 70% :)

Nampaknyer persiapan untuk barang hantaran aku dah hampir 70% siap :) Hantaran yang dah siap digubah adalah perfumes, kasut, baju melayu, songkok, sampin, towel, set wallet + belt and kemeja.. Aku rasa ada lagi barang lain dah gubah, tapi aku tak ingat. Banyak benor benda nak kena ingat, aku pun dah lupa berapa hantaran aku dah ada kehkehkeh!!! Nasib baik ada makcik aku seorang nie, Kak Zura, aku panggil dia bibik Zura (Jawa panggil makcik = bibik) bukan bibik orang gaji tau :P Dia memang hebat, 1 hari dia boleh siapkan barang-barang hantaran semua.. Hebat ko bibik!! Memang Hebat!!! So, sekarang ni tinggal fikir hantaran makanan je la, pasal sedara mara aku ramai yang nak sponser.. Terima Kasih daun keladi yerk..


 Nie la makcik aku yang sangat Hebat tu!!! Ngehngeh!!
Tak pe, nanti I belanjer U makan ok bibik!!!
Nasib baik rumah baru dah siap simen semua, so boleh la bersilat nak siapkan
hantaran, ruang pun besar..


2 orang jejaka dihujung tu ialah pengkritik terhebat yer..
Chef Wan pun kalah ok.. Dok asyik komen itu tak elok, ini tak elok..
Kena buat camgini, camgitu.. Sampai satu tahap bibik pun bagi barang hantaran tu
kat pengkritik2 tua tu suruh buat, walhal tak tahu buat.. Komen jer lebih.. kehkehkeh!!
Yang seksi tu bapak I ok, dia pun macam excited terlebih jer tengok barang-barang hantaran tu..
Iyelah, anak first... Baru nak merasa buat kenduri.. Padahal bertunang jer kot :)

So, lepas ni fikir pasal nak hias bilik pulak. Aku ingat nak buat simple-simple jer. Budget pun kena jaga jugak kan.. Tapi aku macm tengah serabut pasal persalinan tunang aku, rasa macam tak puas hati lagi. Semalam melilau mencari tudung yang sesuai, last2 aku beli tudung bawal jer warna oren (sesuai ker??????) Hmmm.... Rasa macam tak puas hati jer, pasal tak dapat tudung yang diinginkan (ala mengada-gada pulak perempuan nie) tengok la nanti macam mane, pasal aku tak try pakai full set lagi kan.. Ya Allah, tolong la sedapkan hati aku ini, mudahkan segala perjalananku.. Amin..

Peace2 kacang peas :)

2 comments:

Aine Ainun said...

Oh nak tunang?

Biasala tu, selagi x settle..

Jaga diri ye, darah manis tu=)

Unknown said...

yer dear.. Baru tunang, banyak benda nak kena fikir.. Belum kahwin lagi hehe.. Thanks for you advise..