Thursday 12 January 2012

Weekend BBQ at Home.. Syokkkk!!!

Weekend lepas aku teringin nak makan ayam panggang, tapi memandangkan kalau nak beli kat luar mahal lepastu setakat seekor sampai RM18, baik aku buat sendiri betul tak. Aku pun pergila Supermarket pergi cari ayam, sosej, kentang and barang rencah lain. Tak sampai RM50 pun modal, 1 keluarga boleh makan.
Lepastu, bbq dekat depan laman rumah pulak kan, lagi la syok!!!

 Petang tu jugak abah dengan baik hatinyer membuat tempat grill.
Buat sendiri ok!! Abah aku memang suka kerja2 DIY nie.
Dia cakap kalau beli membazir..


 Lepas Isyak camgitu, mamat nie dengan penuh semangat hidupkan arang.
Nak hidupkan arang pun bukan main lama kihkihkih!!!


 Wahhh!!! Ayam!!! Sedap sedap sedap!!

 Ini hasil lepas di BBQ kan nyam nyam nyam....


 Dah macam dekat Kenny Rogers pulak aku tengok, siap ada side
dish.. Aku sempat buat mash potato dengan black pepper sos.
Sekejap aje licin, tak sempat nak snap gambar..


Kepak ayam ini telah menjadi rebutan jerung-jerung pada masa tu yer.
Sebab ada 4 ketul jer, tau2 jer dah ada orang songlap haha!!!

p/s : Sesekali spend time dengan family dengan aktiviti macam ni memang best. Tak payah nak buang-buang duit ke tempat lain. Tak ada tempat lain yang lagi selesa selain rumah sendiri. Dan yang penting, semua orang happy. Lain kali nak buat lagi lar :P

Peace2 kacang peas :)







No comments: