Wednesday 25 January 2012

Memandangkan dah cuti 2 hari ni, badan rasa malas pulak nak melangkah pergi kerja.. Kalau sambung cuti lagi kan best kihkihkih!!! tapi apakan daya, semalam lagi dah dapat call dari bos (abang khairul) kena masuk keje pkul 7.. Tak pe la, dah memang turn aku pun masuk pagi-pagi buta kan.. So, aku memang bajet bos aku sorang lagi (Donovan)  berpesta cuti raya cina minggu.. Namun, sangkaan aku meleset, pagi-pagi lagi bos aku sorang nie masuk keje.. Semua orang terkejut (o_O)......

                    Aku   : " Bos!! saya ingat bos cuti seminggu.. Kenapa bos kerja harinie??
                                   Semua orang kan still cuti raya...

                   Don : "Tu la, bapak i pun terkejut harini i bangun pagi, siap-siap pergi kerja :),
                                Company bapak i pun cuti 1 week..hehe.."

****Tiba-Tiba abang khairul menyampuk****

 Abang Khairul : " Ala, macam tak kenal Don, dia nie nama jer Cina,
                                tapi Cina murtad.. Cakap Cina pun tak tau,
                                muka pun tak macam Cina... 

**Semua bantai gelak.. dengan Don sekali (orang kena bahan) padahal dia bukan faham pun ape istilah "Cina Murtad" tu.. Silap-silap dia ingat kuih tart pulak..***


Disebabkan peluang nak dapatkan angpaw memang tipis, bos aku pun pandai ambil hati staff-staff dia dengan membawa kuih raya dengan buah limau... LIMAU LAGI!!! takut aku nak makan pasal last week aku baru makan sebijik pun dah sakit perut, terus berlari ke tandas huwahuwahuwa!!!!

 Pandai bos yer, takut nak bagi angpaw, dia bagi limau dengan kuih pulak..
Dia tau staff dia mesti kejar dia punye..


 Kuih Muruku lagi..
Siap cakap Muruka Cina, padahal rasa pun tau beli kat kedai :P



Peace2 kacang peas :)

No comments: