Thursday 18 October 2012

Dedicated To My Best Friend In The World.. Part 1..

Semua orang ada best friend kan... Aku pun sama, aku rasa kawan the best in the worlda aku ialah Iema dengan Azwa@ Wawa.. Dua orang minah nie aku kenal masa study dulu.. Tak sangka hubungan kami masih bertahan sampai sekarang.. Iema dok Johor, dah jadi mummy pun sekarang.. Azwa dok KL, ada jugak aku jumpa dia kat KL, lepak2, pergi karaoke hehehe.. So, entry kali nie aku citer pasal Iema dulu.. Wawa punyer cerita next entry, mummy kena didulukan dulu yer...

Iema aku tau kau baca blog aku yang tak seberapa nie.. Aku harap kau tak marah yerk aku citer pasal kau **wehh!!! nie blog aku, suka hati lar hahaha!!* let's start the storyyy~~~

Iema…


Dia nie muka jer cun, menawan, “macam” lemah lembut.. **muka sombong tetap ada** Tapi hati dia keras macam batu, kadang-kadang kepala angin jugak nie..  Masa study dulu ramai minat dia (lelaki), and ramai jugak yang tak suka dia (perempuan) pasal diorang jeles kawan aku nie pandai bergaya, cantik… Semua budak2 perempuan jeles dengan dia, tapi aku takkk!! Sebab aku tak cantikk!! Hahaha!!!

Masa study dulu, dia nie steady and rileks jer.. Orang lain siap bersengkang mata study pasal nak exam, dia pukul 11 or 12 malam dah masuk tido..  Aku panggil dia “Cinderella”, tak boleh tido lewat katanyer.. Nanti sakit kepala tak cukup tiDo.. Hooiii!!! Mengada ko ek.. Tensi aku dengan dia nie gggrrrr!!~~~
esok pagi pergi jawab exam dengan muka selamber hahaha!!! Tapi result gempak!!

Kalau kena buat group project, kami mesti bersama (aku, iema & azwa), tak pernah berpisah.
**pasal kami sekepala**
Time nak buat presentation paling tak boleh blah, mesti gigil kepala lutut hahaha!!
Tapi yang pasti group kita mesti dapat markah tinggi kan..



Lepastu kalau weekend ada masa free, kita mesti pergi jalan-jalan, mandi air terjun siap
buat BBQ.. Semua geng2 kita kau angkut..


Time class cancel, terus berdesup pergi jalan-jalan..
Sampai ke Damansara pergi cari McD...
Semua makan big mac time nie..
Thats way muka pun bigggg!!!



Masa study lagi dia dah ada BF..  Last semester dia bertunang, lepas habis belajar dia pun kahwin dengan BF dia.. Lama kot couple diorang nie,… Masa duduk rumah sewa, aku dok sebilik dengan dia.. Dok katil double decker, dia bawah aku atas..
**nasib katil tu kukuh, kalau tak dah lama kena hempap si iema nie dengan aku hahaha**
Kalau bab dengar dia bergaduh, gurau-gurau, cakap-cakap dekat telefon dengan suami dia dulu aku dah biasa dah.. Kalau tengok muka dia macam bengang jer, aku dah tau dah..
**nie mesti gaduh nie**

Aku dah faham sangat perangai dia, kalau marah kejap jer.. Nanti dah sejuk gelak macam hantu..

La nie dah kawen, dah ada anak pun...

Last kami jumpa masa Konvo 2 tahun lepas...


Iema, kau masih ingat tak, masa last day kita  as student dekat U.. Kita satu geng kumpul ramai-ramai bawah pokok (dekat Canseleri) borak-borak, cerita balik masa mula-mula kita kenal.. Masa tu aku dah rasa nak nangis dah, pasal aku tau tak bila lagi kita akan jumpa.. Semua dah habis belajar, dah sure semua ikut haluan masing-masing.. Lepas tu semua salam bersalaman, peluk cium, amek gambar.. Memang touching giler time tu…
***aku dah mula nak sedih dah nie T_T**

Dan part paling tak boleh blah, masa kita balik rumah sewa.
Kemas barang-barang nak clearance rumah tu..
Aku ingat lagi barang kau satu kereta pun tak muat, aku tak tau apa kau simpan dalam almari kau tu..
***aku pun sama jugak, sampai penuh kereta Fakhrul (My Superman) masa tu, nasib baik balik Klang dekat***

Lepas semua dah clear, part yang paling aku ingat sampai sekarang!!!!
Kita salam, peluk, kiss pipi semua buat kali terakhir.. Masa tu aku dah nak nangis dah, tapi aku tahan.. Pasal aku tau kau pun ada perasaan yang sama..
Kau naik kereta follow aku dari belakang..
Sampai dekat puncak alam, kita amek jalan masing-masing..
Kau hala balik Seremban, aku hala balik Klang..
Masa tu aku suruh Fakhrul slow kan kereta dia pasal aku nak tengok kau..
Kau pun lambai dekat aku, aku pun lambai balik dekat  kau..
Kalau kau nak tau masa tu aku dah nangis dah..

***AKU STOP MENAIP BEBERAPA MINIT MASA NIE SEBAB TIBE2 AKU SEDIH GILER.. TOUCHING DOWHHH****

Aku menangis kaw2 punyer lar.. Boleh plak time tu dekat radio ada lagu
Miley Cyrus “The Climb”
**muzik dia kan ala-ala touching kan, slow jer**
Lagi bertambah-tambah kuat aku menangis nasib baik ada Fakhrul tenangkan aku..

Lepas tu kau telefon aku, kau cakap..
“Filza, aku sayang kau, jangan lupakan aku yer”
**nada kau menangis**

Aku pun cakap “aku pun sayangkan kau jugak,”
 **kita sama-sama nangis dalam telefon**

Masa tu aku rasa nak patah balik jer, nak peluk kau kuat2.. Tapi apakan daya, masing-masing ada perjalanan sendiri..
Sampai semua kawan-kawan lain sedih nak berpisah, siap hantar SMS..
Menangis tak sudah aku time tu, sampai Klang..
Nasib baik Fakhrul pujuk..
Mungkin aku boleh dapat kawan lain, tapi kawan lain tu tak sebaik kau Iema..
Kita sama-sama faham perangai masing-masing..

Tapi sekarang aku dah tak sedih dah, pasal kami selalu tanyer khabar by email..
Semua pun dah ada karier sendiri.. Walaupun jarak memisahkan kami, tapi dengan ada FB, email, handphone semua nyer jadi senang..


Iema and her princess Irish..
teringin sangat nak jumpa Irish, diam2 anak kau dah besar kan..
aku nie baru terhegeh-hegeh nak kawen hehehe..

Iema, aku nak kau tau yang aku sayang kau sebagai sahabat dunia dan akhirat..
Aku harap hubungan kita kekal sampai bila-bila..
Takde kawan yang sebaik kau.. Walaupun kita jauh, tapi kau tetap dihati dan ingatan aku..,
Hope kita dapat jumpa lagi lain kali.. Jangan lupakan aku ek..

Rindu kau sangat-sangat T_T.. sob sob sob~~~
**sambil pegang tisu lap hingus**


Peace2 kacang peas!!

No comments: