Thursday 18 October 2012

Pau Kedut Sedappp!!!!!!!

Memang diakui masakan mak aku paling sedap didunia
***harus puji masakan mak sendiri***
Mak aku memang terror masak, lagi-lagi kalau dia masak nasi ayam, memang tak boleh lawan dekat mana-mana.. Sampai member2 sekolah aku dulu kalau nak datang rumah siap pesan kat mak aku suruh masak nasi ayamm.. (^__^)

Tapi dalam ke"terror'an mak aku masak lauk pauk nie, mak aku dia kureng terror sikit  buat kuih..
Kalau buat kuih macam karipap, buah melaka, pau goreng, cucur udang tu jadi lagi..
Nie masalahnyer mak aku fail dalam membuat pau kukus...
Bila buat pau kukus tu mesti berkedut-kedut rupa dia.. Mak aku sampai stress asal buat jer kedut, asal buat jer kedut, dah tiga kali pun kedut jugak..
***nasib baik muka mak aku tak berkedut macam kuih pau tu***
last-last mak aku pun tensi semacam dia cakap macam nie...

"mak taK tau ape yang kurangnyer dekat aduanan pau mak nie, takpe lar makan jer,
jangan tengok rupa, janji rasa sedap hehehe.."

tengok ayat pun macam dah redha jer.. Tapi orang-orang dekat rumah tak kisah, kedut pun kedut lar..
Janji rasa sedapp!! Sampai aku teringat-ingat pau sampai sekarang..
Yang tak boleh blah,
Superman belasah dekat 8 bijik kotttt!!!!!!! Hoi!! makan ke apa nie!!!

Nie lar pau kedut mak aku.. Walaupun rupa tak cantik, tapi rasa dia cantikk!!!
Takper mak, nanti kakak try cari sifu yang boleh ajar mak buat pau cantik ok!!!


Peace2 kacang peas!!

No comments: