Monday 1 October 2012

Simpanan ASB..

Alhamdulillah, nampaknyer angka dalam buku biru aku nie semakin bertambah.. Berkat aku kerja lebih beberapa bulan nie dapat jugak tambah simpanan.. Duit dalam buku nie aku dengan Superman simpan untuk kahwin nanti.. Kitaorang kumpul sama-sama, baru tak rasa berat sangat..Sebab kalau boleh masa nak kahwin nanti kitaorang taknak lar berhutang bagai.. Kalau dapat guna duit yang kumpul sendiri lagi senang, lagi satu puas hati sebab pakai duit sendiri...

 Aku start buka akaun nie masa first year kat Universiti.. Pasal aku separate kan duit pinjaman PTPTN aku tu dalam 2 akaun.. Kalau masuk Bank Islam semua memang kerja asyik pergi ATM jer la aku.. Biase lar perempuan nie, nampak itu ini semua nak beli.. Tapi nasib baik dah kerja nie, aku simpan tiap-tiap bulan dalam ASB, selamat lar duit-dalam tu.. Kecuali kalau betul-betul emergency jer aku pergi "cop jari"..

Syukur sangat-sangat pasal Tuhan buka pintu rezeki dekat aku beberapa bulan nie.. So, aku dapat gaji lebih sikit.. Lebih untuk masuk ASB, lebih jugak aku bagi parents aku.. Aku paling happy bila tengok muka mak abah senyum bila aku hulur duit belanjer dekat diorang.. Atleast aku dapat tolong beban abah.. Simpan-simpan jugak, mak abah aku tak lupa bagi.. Kalau simpan dekat ASB nie banyak manfaatnyer.. lagi banyak simpan, lagi banyak faedah kita nampak nanti :) Yang penting tujuan aku simpan dalam nie nak buat untuk.majlis kahwin nanti :)


Jangan gelak tengok buku akaun aku.. Buruk kan.. Giler lama kot aku simpan dalam dompet
aku yang cute tu.. hahahaha!!!
Buruk pun buruk lar, yang penting isinyer padat hehehe...


Peace2 kacang peas!!

3 comments:

Diyana said...

betol2....
kena menyimpan... ASB salah satu cara nye kan...
hehe

Unknown said...

masuk ASB lagi selamat dari pakai atm card.. salah satunyer boleh control nafsu nak keluarkan duit kan kan kan hehehe..

Diyana said...

betol~
atm card org boleh teka number pin..
pakai ASB, org xleh amek cap jari.. melaenkan dia potong jari kita..
huhu