Friday 19 October 2012

Dedicated To My Best Friend In The World.. Part 2..


Sebelum nie aku cerita pasal Iema .. Kali nie pasal Azwa pulak.. nie pemalu sikit orangnyer, dia cakap jangan nak reveal sangat cerita pasal dia..  Aku fedulik ape, blog aku, aku punyer suka.. Dah nama pun "Dedicated To My Best Friend In The World".. Haruslah kena cerita semua hehehe.. Azwa, kau jangan marah ek, nanti kena jual.. 

Aku kenal Azwa masa bila pun aku tak berapa ingat.. Aku rasa dari kawan-kawan "rapat" aku yang dulu kot.. **kira geng lama lar** Kami memang satu kelas dari first semester sampai lar final year.. Azwa nie budaknyer pendiam, pemalu, perasan **ehhhehhh tu aku tambah sendiri** Tapi dia memang baik, humble jer.. Suka merendah diri dah sememangnyer rendah tu hahaha!!! 

Masa lawatan pergi Yakult..

Aku rapat dengan dia nie pasal dia sekepala dengan aku.. Sepanjang kawan dia, tak pernah lar kami bergaduh, kalau takat gurau2 manjer tu biasa lar 
**dah macam couple pulak aku describe hubungan kami** 
Kalau bab-bab bergosip, mengumpat memang kitaorang suka 
**campur dengan Iema lagi havoc!!** 
tu kira hobi lar tu dulu.. (tambah dosa sendiri)
Masa kat U dia bawak kereta "ferrari", minah nie kalau bawak kereta sumpah laju giler..
Kalau ada selekoh, siap corner lap lagi dia bagi..
Aku selalu bising dekat dia
Wehhh!! Azwa, aku belum kawen lagi ok!! Jangan nak bawak laju2..

Kalau time free, mesti ajak geng2 pergi jalan-jalan..
Paling best pergi mandi air terjun lar.. Memasing berendam tak ingat..
Kau jugak pernah tumpangkan aku tidur rumah kau dulu... Thanks yer susahkan kau jer...

Dalam class dulu aku tengok kau paling fokus sekali.. Bila aku tnyer kau jawab tak tau pulak
Kau nie fokus ker tido Wawa ooOOiii!!!

Nie masa nak amek gambar class, memasing pakai kot..


Time kat class kerja kita asyik bergambor jer...

Azwa.

Kau ingat lagi tak dulu kita tunggu bas sama-sama dekat PKP semata-mata nak balik rumah..
Kau nak balik KL, aku nak balik Klang.. Sanggup kejar bas lepas kelas habis.. Pantang ada masa free, mesti masing-masing nak tinggalkan Unisel tu.. Dengan beg berat sanggup kita galas semata-mata nak balik...

Kita naik bas Wawasan Sutera,  nak sampai KL dekat 1 jam lebih kottt! Sampai tertido-tido kita dalam bas.. Tak pun kita turun dekat Sungai Buloh amek komuter turun KL Sentral sama dengan Iema sekali.. Sampai KL Sentral, masing-masing lapar terus bedal KFC dengan Mcdonald hahaha!!!
 kau ingat lagi takk!!!
Kalau time nak balik Unisel, masing2 sms kumpul kat depan Pudu, nak naik bas buruk tu..
Sebelum balik hostel tapau McD.. Memang epik giler..

Masa konvo, Azwa yang bawak rombongan paling ramai.. Semua adik beradik dia angkut..
Yang paling aku jeles, dia dapat banyak bungaa.. WEehh!! Aku jeles tau takk!!! Tak Acii!!

Giler banyak bunga dia, sampai tak cukup tangan..




Kau lar yang paling sporting antara kawan yang aku pernah kenal..  Memang selamber jer kalau aku ajak kau pergi mana-mana.. Tak pernah kata no!!! Asal aku turun KL, mesti ajak pergi karaoke... Sampai sekarang ok!! Aktiviti tu dah macam wajibul plak kalau kita jumpa.. And the best part is satu peristiwa yang aku teringin giler nak makan steamboat, kau cakap dekat uptown danau kota ada.. Nak cari uptown danau kota bukan main susah.. Dok pusing2 keliling KL tu, sampai pukul 12 malam baru jumpa hahaha!! Memang adventure giler nak cari uptown tu... **lenkali pasang GPS dekat kereta kau tu***

And satu lagi, masa kita tengah tanam anggur dulu, kau ajak aku jadi Mystery Shoppers.. Ingat lagi tak??? Gila best kau tau !! Tak pernah aku rasa sebest tu jalan-jalan pusing KL.. Tempat yang aku tak pernah jejak pun aku jejak.. Sorang-sorang pulak tu.. Nasib baik kau tau jalan KL... Kejap2 telefon kau.. Walaupun penat, tapi best!! 

Masa nie kta lepak kat KLCC..

Kalau nak shopping mesti kau ajak aku pergi Jalan TAR.. Kau paling suka cari tudung kan.. Aku tau kau suka melawa, tengok makeup kau pun aku dah cukup.. Macam mak andam punyer stocks... Hoii!! lepas nie boleh bukak Butik Andaman lar hehehe...

Masa nie kau makeupkan aku kan.. hihikhik!! terharu tau.. mekacihh!!
Kita pergi wedding Iema kat Seremban..

Selain tu, aku lar yang selalu kau cari untuk menjadi pendengar kau bila kau ada masalah.. 
***aku nie memang dah macam cikgu kaunseling dari dulu**
Tapi semua tu aku tak kisah, pasal aku sayang semua kawan2 aku..
Time kau susah aku bantu, time aku susah kau pulak bantu.. 
Lagi satu kau nie tak pernah berkira langsung dengan aku, yang penting apa yang kita buat sama-sama
mesti enjooyyy!!!!

Wa, thanks jadi kawan aku sampai sekarang.. Walaupun kita nie dok dekat
(Klang - KL) tapi jarang jumpa kan.. Aku faham masing2 dah sibuk semenjak ada karier sendiri..
Tapi aku kagum dengan kecekalan dan ketabahan kau dalam mengharungi dugaan yang datang dalam hidup kau.. Kau selalu cakap kau lemah, tapi tak Wa, kau kuat sebenarnye.. Kalau kau tak kuat, kau tak berjaya sampai sekarang... Aku rasa orang2 yang dulu cakap kau nie slow, humble semua pun tak duduk tempat kau sekarang.. Kau dah berjaya!!! Kau tau takk!! Kau dah berjaya!!! Aku kagum giler dengan kau...
Aku nak kau terus success dalam hidup kau.. Setiap kehidupan pasti ada ujian, aku percaya kau pasti boleh harungi semua tu.. Dan kalau kau ada masalah, aku sentiasa ada menjadi pendengar kau..

Anyway, aku harap hubungan kita nie bertahan sampai bila-bila.. Cuma kau dengan Iema jer yang aku ada untuk share pendapat, masalah and pengalaman semua.. Aku sayang korang sangat-sangat.. Dan aku harap korang sentiasa ingat aku okk!!!!



Peace2 kacang peas!!

No comments: